Acte exclusivament online
Accés gratuït i en obert a: www.debats.cat Podeu participar via Twitter: #debatseducacio
El professorat està adquirint un rol clau en el desenvolupament de la innovació tecnològica educativa, evolucionant de simple consumidor, a creador i generador d’idees, solucions i productes. El camí tot just comença, però les possibilitats de connectar mercat amb comunitat educativa són àmplies, i els resultats prometedors. Amb aquest webinar, volem donar un pas més enllà i endinsar-nos a explorar com a Catalunya s’està avançant en aquesta línia a través d’iniciatives que converteixen als professors en agents actius.
Aquest webinar t’ajudarà a:
- Reflexionar sobre la possibilitat que els professors es converteixin en creadors i emprenedors evitant la dependència dels grans gegants tecnològics, a partir de la detecció de necessitats reals que perceben a l’escola.
- Descobrir com els docents poden col·laborar amb el món EdTech per garantir una innovació útil a l’aula.
- Visualitzar com la indústria EdTech necessita nodrir-se de les aportacions dels docents, en totes les fases del desenvolupament tecnològic, per generar solucions viables i amb èxit comercial.
Quines experiències coneixeràs?
1. De les aules a Silicon Valley. Quim Sabrià, un professor català que ha esdevingut un dels emprenedors tecnològics educatius amb més èxit a nivell mundial ens explicarà què el va motivar a donar el salt i compartirà la seva visió de l’estat actual de la innovació a les aules.
Quim Sabrià és el fundador i CEO de la plataforma de vídeo-lliçons EDpuzzle, amb impacte a més de tres milions d’alumnes en més de 150 països i amb oficines a Barcelona i San Francisco. En Quim, abans de ser un dels emprenedors EdTech més influents, havia estat professor de matemàtiques a Badalona. És llicenciat en ADE i màster en Formació del professorat.
Twitter personal / Twitter Edpuzzle / LinkedIn
2. De la comercialització de material educatiu tradicional al focus en la innovació centrada en l’usuari. La cooperativa ABACUS treballa per oferir valor a la comunitat educativa i establir ponts entre el mercat EdTech i els que estan en la primera línia a les escoles. Al webinar, sabrem com analitzen el mercat i avaluen els productes i coneixerem la recerca interna que estan realitzant sobre la connexió entre desenvolupadors i aules.
Antonio Naranjo és Director de Nous Negocis i Innovació d’ABACUS. Amb anterioritat, entre el 2010 i el 2016, va ser Gerent del clúster de productes infantils de Catalunya. Kid’s Cluster i un dels seus impulsors. Anteriorment, havia estat Director de Marketing i Gerent de Formació a AECOC. És llicenciat en Economia.
Twitter / LinkedIn
3. De consumidora, creadora i avaluadora d’eines tecnològiques a l’aula. La Júlia Llurba és una docent que porta anys implementant recursos EdTech a les aules de secundària. El seu perfil combina el ser una creadora d’eines i plataformes tecnològiques educatives i al mateix temps, avaluadora de productes llençats des del món empresarial. Compartirem amb ella aquesta doble vessant per debatre com el professorat pot ser un agent actiu i central en el desenvolupament tecnològic educatiu.
Júlia Llurba és professora i cap del departament Tecnologia de l’Institut d’Altafulla. Participa en el programa mSchools Mobilitzem la informàtica!!, en el projecte mEducation i és avaluadora de mSchools Toolbox. Ha guanyat diversos premis com la baldufa de bronze en la VIII edició del premi edublogs espiral 2014 i el concurs d'aplicacions mòbils mSchools 2015, amb l'aplicació The blocker dissenyada pels alumnes de 4t d'ESO. És màster d'educació i TIC per la UOC, formadora de moodle, blogger i coordinadora TAC.
Twitter / Linkedin / Blog
El webinar serà moderat per Mercè Gisbert, doctora en Pedagogia i professora titular del departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, especialista en TIC’s aplicades a l’Educació. També és coordinadora del grup de recerca consolidat ARGET. És la Coordinadora del Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia FIET. Ha coordinat diversos projectes de recerca sobre TIC i educació: GET, PupitreNet (MCYT), DUCANET (MECD), SIMUL@, SIMUL@B, entre d’altres. Actualment coordina el Máster universitari oficial en Tecnologia Educativa: eLearning i Gestió del Coneixement (UM, UIB, UdL, URV) i és coordinadora URV del Doctorat interuniversitari en Tecnologia Educativa. Va ser membre del Consell Escolar de Catalunya del 2011 al 2016.
Twitter / LinkedIn
Com hi pots participar?
En aquest webinar podrem intercanviar idees i fer preguntes als protagonistes a través de la participació a Twitter amb el hashtag #DebatsEducacio. Us proposem diferents formes d’iniciar la conversa, des d’ara mateix. Ens ajudeu a completar aquestes frases?
• Per seleccionar amb criteri eines útils a l’aula necessitem.... #DebatsEducacio
• Per dissenyar recursos que de debò millorin l’aprenentatge cal.... #DebatsEducacio
• Per entendre les necessitats reals en innovació educativa hauríem de.... #DebatsEducacio
I si esteu atents als nostres canals de Twitter i Facebook, podreu anar participant en petites enquestes que anirem llançant per conèixer la vostra opinió sobre els temes que plantegem.
@FundacioBofill
https://www.facebook.com/FundacioJaumeBofill
Per què aquest webinar?
Aquest seminari virtual dóna continuïtat al Debat d’Educació del 05/04/2017 en el que Steven Hodas, ex Director Executiu de l’Oficina d’Innovació de Nova York, va presentar el model iZone, un projecte orientat a donar suport a l’escola pública de la ciutat en l’ús de la innovació i la tecnologia per resoldre els principals reptes de l’aprenentatge. Un dels eixos centrals de l’iZone és la connexió del mercat tecnològic, desenvolupadors i startups, amb la comunitat educativa per estimular una innovació centrada en les necessitats reals de l’aula. L’objectiu és que la innovació tecnològica respongui als reptes prioritaris de l’aprenentatge i sigui realment útil.
Inscriu-te ara T’hi esperem!