c6k-prova2.jpg
16:00h - 19:00h
>Afegir al calendari

Jornada Bibliotech: Escrivim el futur de les biblioteques escolars

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona ETSAB Av. Diagonal, 649, 08028 Barcelona (Metro L3, zona Universitaria) Veure mapa

Ets un docent, bibliotecari/ària, estudiant, lector/a, familiar d’alumnat, o part de la comunitat educativa i tens ganes de millorar la teva biblioteca escolar? Necessites recursos i estratègies? Vine a conèixer com des de Bibliotech estem transformant les Biblioteques Escolars de 15 escoles en entorns d'Aprenentatge plens d’oportunitats.

Volem explicar-te com estem pilotant un model obert i escalable.

Les biblioteques escolars continuen tenint un paper fonamental en el desenvolupament de l’hàbit lector, però volem contribuir a donar-lis l’impuls necessari per esdevenir el motor de la transformació educativa del centre. Sabem que posar la BE en el lloc que es mereix, és possible.

A Galícia, ben a prop, ho han fet i venen a la Jornada a explicar-nos com fer-ho possible.

Vine a descobrir com funcionen i què passa a les Bibliotechs, a través de les seves experiències. Conjuntament amb tot el coneixement en obert que estem creant, tu també pots formar-ne part.

Durant la Jornada BiblioTech, debatrem sobre com activar, actualitzar i acompanyar els centres perquè els canvis que estem experimentant siguin sostenibles a tot el sistema, especialment, atenent de manera diferenciada als centres en entorns de vulnerabilitat, on garantir les condicions pel canvi, encara resulta més urgent.

Vols conèixer més el projecte?

T’animem a inscriure’t i assistir a aquesta gran festa de les biblioteques del proper 7 de maig a la sala d'actes de Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona ETSAB de la UPC (Barcelona).

Totes les persones assistents rebran d'obsequi una la Guia Bibliotech per reimaginar les biblioteques escolars en format físic i alguna sorpresa més. No et quedis sense cadira!

També pots inscriure’t al streaming i fer-nos arribar les teves reflexions o dir la teva a les xarxes amb l’etiqueta #bibliotech.

Programa de l’acte

16 h: Obertura de portes i espai d'intercanvi amb l'exposició "15 biblioteques escolars de somni".

16:30 h: Inici - Benvinguda a càrrec de la Carme Fenoll

16:35 h: Obertura institucional amb Joan Cuevas

16:40 h: Bibliotech, què hem après i quin és el nostre somni?

16:50 h: Descobreix Bibliotech a través de la veu dels infants.

17:05 h: Experiències i testimonis Bibliotech: 15 centres pioners

17:20 h: Mirant al futur. El cas de Galícia amb Maria Pousa

17:50 h: Diàleg: Reptes del model de biblioteques escolars catalanes.

• Maria Gajas: Mediadora de literatura infantil i juvenil. Professora de llengua catalana i literatura, cap d’estudis de Secundària a l’escola Vedruna Àngels.
    • Gisela Herranz: Representant de l'AFA i membre de la Comissió de la BE de l'escola pública Sagrada Família - Gràcia de Barcelona
    • Carlos Ortiz: Diplomat en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de Barcelona (UB). S'ha especialitzat en gestió i direcció de biblioteques escolars

18:35 h: Darrers desitjos i properes passes

18:45 h: Entrega dels Premis Biblioteques Escolars