17:00h - 18:30h
17:00h - 18:30h
Una de les metodologies més aplicades a Catalunya per promoure el pensament crític és la Filosofia 3/18. Aquesta proposta educativa s’ha impulsant durant més de 3 dècades, arribant a crear una xarxa d’escoles (Filoscoles) que treballen el diàleg socràtic des de l’edat més temprana, per tal d’estimular el pensament crític, creatiu i curós dels infants i joves.
Una d’aquestes filoscoles és l’escola pública Dolors Monserdà-Santapau de Barcelona, que treballa la filosofia transversalment a infantil i primària, mirant que els valors i eines de pensament impregnin el dia a dia de la seva comunitat educativa. Durant la visita a l’escola, els participants podran viure l’experiència d’una dinàmica de pensament crític en primera persona. També hi haurà espai per veure, tocar, reflexionar i dialogar sobre els materials de la pràctica amb infants.
També serà una oportunitat de parlar sobre:
- Quins beneficis aporta la pràctica de la filosofia a l’aula?
- Amb quines dificultats s’han trobat i com les han resolt?
- Quins temes tractats funcionen millor amb l’alumnat?
- Quin rol desenvolupen els docents a l’aula a l’hora de promoure el pensament crític?
- De quina manera s’ha aconseguit que el pensament crític sigui un projecte de centre? En què es tradueix?
La visita tindrà lloc el dimecres 20 de febrer de 18.00 h a 20.00 h a l'Escola Pública Dolors Monserdà-Santapau, i es podrà participar a les xarxes i veure alguns detalls de la visita al Twitter @FundacioBofill amb l’etiqueta #SomCrítics.
La filosofia transversalment a infantil i primària
a
Escola Dolors Monserdà-Santapau (Av/ Vallvidrera 9, 08017, Barcelona)