i45-diseno-sin-titulo-22.png
>Afegir al calendari

La força dels municipis en l'orientació acadèmicoprofessional

Hub Social, C/Girona 34, Interior, Barcelona Veure mapa

Una adequada orientació acadèmica-professional permet als joves prendre decisions més informades sobre el seu futur, facilitant, una millor transició cap a noves etapes formatives o cap a les primeres experiències professionals. L’orientació, pot ser, també, un valuós instrument de lluita contra l’abandonament escolar prematur des de l’àmbit local i comunitari.

'La força dels municipis en l'orientació acadèmicoprofessional' és una oportunitat única per explorar com els municipis poden reforçar l’orientació dels joves i establir xarxes amb professionals de l’administració local i altres entitats dedicades a aquest àmbit, contribuint a la reducció de l’abandonament escolar prematur

Presentarem les principals conclusions de l’informe “Els ens locals com a agents orientadors” i facilitarem un espai de conversa amb municipis i professionals dedicat a la tasca d’orientació des de l’àmbit municipal. Plantejarem qüestions com:

1. Quins factors són clau per millorar l’orientació acadèmicoprofessional des de projectes com “Xcelence, escuelas que inspiran”, que ajuden a centres a educatius a reforzar els seus sistemas d’orientació acadèmicaprofessional, des d’una perspectiva estratégica, innovadora i de qualitat?
  2. Com podem reforçar i garantir una bona orientació de l’alumnat de secundària des d’una perspectiva comunitària?
  3. Quin rol han de tenir els ajuntaments?
  4. Com podem millorar la coordinació entre els diferents municipis per reforçar l’orientació dels estudiants?
  5. Quines pràctiques poden ser adoptades per altres municipis per millorar l’orientació acadèmico-professional?
  6. Com podem fomentar col·laboracions més efectives entre professionals de l’educació i altres sectors per millorar l’orientació dels i de les joves?

_______________________________________________________

Programa de la jornada:

11:00h: Benvinguda: Rosalina Alcalde, Dra. Plataforma Zero Abandonament.

11:05: Presentació de les principals troballes de la publicació “Els ens locals com a agents orientadors”, per part de DE’P Institut i la Fundación Bertelsmann.

11:25: Espai de diàleg sobre "L’orientació academicoprofessional des de l’àmbit municipal", moderada per Quim de Gispert, de la Fundación Bertelsmann. Amb la presència de:

• Montse Muñoz – Tècnica d’Educació | Servei d’Educació, Ajuntament de Vilafranca del Penedès
  • Cesc Jové -Tècnic d’educació | Regidoria de Joventut, Educació i Ocupació, Ajuntament de Lleida
  • Pepi Vázquez – Cap de projectes educatius | Departament d’educació, Servei

11:50: Espai de Tallers per conèixer, en grups reduïts, iniciatives municipals que inspiren, i descobrir com es treballa l’orientació des d’aquests municipis.

SOAC, un recurs per aconseguir la integració i igualtat d’oportunitats per a les persones al llarg de la vida (Lleida)

• Montse Paz – Tècnica d’ocupació i tutora PFI | Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí, Ajuntament de Lleida

Terrassa Tria el teu futur: un model de fira que aposta per un espai comú per l’orientació i l’ocupació (Terrassa)

• Javier Lacarcel – Cap del Servei d’Orientació i Acció Educativa |Promoció Econòmica i Educació, Ajuntament de Terrassa
  • Carlos Pereira Blanco – Cap del servei d’empresa i Intermediació / Foment de Terrassa SA / Àrea de Promoció econòmica i educació
  • Verònica Ruiz Ratia – Cap del servei de projectes i processos / Foment de Terrassa SA / Àrea de Promoció econòmica i educació

Programa Orienta’t: apropant el teixit empresarial als centres educatius de Vilafranca (Vilafranca del Penedès)

• Dolors Peñafiel – Cap del servei d’Educació | Servei d’Educació, Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Administració local i centres educatius, un projecte en comú: l’orientació. Com treballar junts? (Viladecans)

• Pepi Vázquez – Cap de projectes educatius | Departament d’educació, Servei de Polítiques d’Igualtat d’Oportunitats, Ajuntament de Viladecans

Existirà un espai online per a les persones que segueixin la jornada per streaming, amb dos tallers via Zoom:

1- El model de ciutats orientadores “Guiding Cities”: Eines i casos pràctics (D’EP Institut)

• Montse Oliveras, Psicòloga i orientadora professional, cofundadora de D’EP Institut i Educaweb

2- El treball cooperatiu entre àrees municipals: un repte i una oportunitat per a l’orientació. (Castellar del Vallès)

• Eva Sala: Tècnica d’educació i Joventut | Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones, Ajuntament de Castellar del Vallès

12:25: Tancament: Clara Bassols, Directora Fundación Bertelsmann

12:20: Vermut i Networking informal

La jornada està organitzada per la Fundación Bertelsmann amb la col·laboració de la Fundació Empieza Por Educar i amb el suport de la Plataforma Zero Abandonament de la Fundació Jaume Bofill.

_______________________________________________________

Vols saber-ne més?