ixg-896x1200.png
09:45h - 14:00h
>Afegir al calendari

HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior Veure mapa

Tenim clar que la col·laboració de tot l’ecosistema educatiu és un element imprescindible per garantir el dret a aprendre durant l’estiu d’infants i adolescents. Per no deixar ningú enrere i arribar a tots els infants i totes famílies, a nivell municipal, cal reforçar i estructurar el treball transversal i col·laboratiu entre totes les àrees implicades en l’educació a temps complet i les activitats d’estiu.

A més, l’evidència ens diu que els col·lectius en situació de vulnerabilitat i baix nivell d’ingressos tenen menys oportunitats per accedir i participar en les activitats d’estiu. Quan hi participen menys hores, en menys diversitat d’activitat i durant menys temps i en trajectòries més curtes.

Però també sabem que la prescripció d’activitats educatives del fora escola i l’acompanyament i orientació personalitzada funciona i afavoreix l’accés i la participació dels infants i adolescents que més ho necessiten.

La implicació dels serveis socials és clau per garantir l’equitat i perquè els infants i adolescents en situació de desavantatge social i educatiu no perdin oportunitats durant els mesos d’estiu.

Enguany, amb la jornada “La implicació dels serveis socials, clau per garantir un Estiu Enriquit. Aliances als municipis per combatre les desigualtats” volem oferir un espai d’intercanvi, debat i reflexió compartida al voltant del rol i la implicació de serveis socials en el marc de les polítiques educatives de temps complet.

Entre altres, volem abordar les possibilitats d’interacció amb serveis socials i l’articulació d’un ecosistema que treballi de forma compartida, transversal i comunitària per donar resposta a les necessitats socioeducatives dels infants i joves del territori.

La jornada tindrà lloc el proper 30 de maig de 2024 de 9.45 a 14 h al Hub Social Barcelona (c. Girona, 34. Barcelona). També es retransmetrà en streaming. Per ambdós formats, cal inscripció prèvia.

En aquesta jornada us oferim un espai de coneixement mitjançant una ponència que ens servirà de marc per pensar al llarg de la jornada sobre la promoció de la infància i el paper de serveis socials en l’ecosistema educatiu local.

Per la reflexió comptarem amb ajuntaments convidats que ens compartiran experiències valuoses i estratègies que funcionen en el treball compartit, coordinat i col·laboratiu entre àrees municipals, incloent serveis socials.

A la segona part de la jornada, us convidem a participar en un diàleg en dos espais de treball paral·lels per indagar col·lectivament sobre els espais d’intersecció i els reptes, oportunitats i estratègies en temes com la detecció i abordatge de les necessitats socioeducatives, la prescripció de les activitats d’estiu i el treball col·laboratiu i transversal.

Us hi esperem!

Inscriu-te a l’acte!

09:30h. Acreditacions

09:45h. Benvinguda i presentació, a càrrec de Núria Sala, coordinadora d’Estiu Enriquit

10h. Ponència: Un ecosistema per a la promoció de la infancia, cap a la prescripció social”, a càrrec d’Eloi Mayordomo, Àrea de Sostenibilitat, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona

10:45h. Taula rodona “La col·laboració amb els serveis socials del municipi per garantir els drets educatius també durant l’estiu”, moderada per Enric Aragonès Jové, director de l’Aliança Educació 360. Hi participen:

• Ajuntament d’Amposta
  • Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

11:45 a 12:15h. Esmorzar

12:15 a 13:30h. Explorem plegades els reptes que tenim!

Espais de reflexió per indagar conjuntament al voltant de les necessitats socioeducatives, la prescripció d’activitats educatives a l’estiu i el treball transversal.

13:30 a 13:50h. Posada en comú

13:50 a 14:00h. Tancament de la jornada i comiat, a càrrec de Núria Sala

Amb el Suport de la Diputació de Barcelona

Material relacionat:

Vols contribuir a fer possible un Estiu Enriquit a tots els municipis de Catalunya?

L’Aliança Educació 360 posa a l’abast dels ajuntaments diversos suports experts i inspiradors per ajudar-los a fer efectiva una oferta d’estiu equitativa i de qualitat:

HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior