Presentació a Barcelona del nou informe de la UNESCO "Educació per tothom 2000-2015" a càrrec d'Aaron Benavot, director de l'EFA GMR
L'anàlisi dels assoliments i nous reptes d'aquesta iniciativa se suma al debat sobre els objectius de l'agenda global d'educació pels propers 15 anys
El proper dijous 7 de maig de 2015 la UNESCO presenta a Barcelona el "Global Monitoring Report 2015", informe global de seguiment de la iniciativa Educació per a tothom. L'acte, part del llançament mundial d'aquest informe de la UNESCO, tindrà lloc a les 18.30 h. al Recinte Modernista de Sant Pau - sala Francesc Cambó (Sant Antoni Maria Claret, 167 de Barcelona, organitzat pel Centre per la UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill. Presentarà l'informe el seu director, Aaron Benavot, que és també catedràtic de Global Education Policy del Departament d'Educació de la Universitat d'Albany (State University of New York).
El nou informe és l'instrument primordial per avaluar els progressos mundials en la consecució dels 6 objectius quinzenals fixats al World Education Forum l'any 2000 a Dakar, en el que ha estat una de les campanyes educatives més importants de tots els temps. L'informe permetrà conèixer les polítiques i les pràctiques que han ajudat o obstaculitzat una millor educació per tothom, així com la influència de les tendències de finançament intern i els fluxos internacionals d'ajuda. Finalment, l'informe proporciona recomanacions clares per ajudar els líders polítics mundials, regionals i nacionals a definir la fita i els objectius de l'educació post 2015.
Passats aquests 15 anys des de l'establiment dels Objectius del Mil·leni, ens trobem en un moment d'inflexió important. 2015 és l'any clau en la definició de l'agenda política mundial per als propers 15 anys. És important que des de Catalunya també participem en aquest debat, que ens sumem a la necessitat de pensar els nous objectius de l'agenda educativa internacional. Així com són molts els països i organitzacions d'arreu del món que estan implicats en aquesta missió, des de Catalunya podem aportar també propostes per seguir treballant. És per això que el Centre per la UNESCO de Catalunya i la Fundació jaume Bofill estan impulsant la iniciativa Edu Post2015 (en la que s'emmarca aquest acte i on us convidem a participar).
Aquesta iniciativa vol debatre quins són els nous reptes de l'educació en el marc de l'agenda internacional, per a reflexionar alhora com tot això interpel·la la comunitat educativa catalana. Els eixos de debat són molts: La necessitat de millora dels processos d'aprenentatge, l'organització del sistema educatiu i la interacció entre els diferents agents, com avaluar el desenvolupament educatiu, i amb quins indicadors, què s'ha de fer per millorar la formació del professorat, i com abordar el canvi imprescindible per a l'èxit de les escoles en entorns de pobresa.
Hi intervindran:
- Aaron Benavot, director de l'informe UNESCO Educació per tothom 2000-2015 i professor al Global Education Policy Department of Educational Administration and Policy Studies de la Universitat d'Albany-State University of New York.
- Xavier Bonal, professor del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i director del Grup de Recerca "Globalisation, Education & Social Policies" (GEPS) i membre de la xarxa d'experts en Ciències Socials de la Comissió Europea (NESSE).
- Antoni Verger, investigador "Ramón y Cajal" a la UAB, membre del Consell de Cooperació al Desenvolupament (òrgan assessor de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament) i del comitè d'assessors internacionals del Right to Education Project.
- Marta Macias Quesada, directora general de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat de Catalunya (per confirmar).
Moderarà: Eduard Vallory, president del Centre per la UNESCO de Catalunya.
Accés lliure i gratuït.
El debat es podrà seguir per streaming a través d'aquesta web, i també per twitter @FundacioBofill i amb el hastag #perspectivesbofill #edupost2015.
Més informació:
- Blog Educació Post 2015
- Education for All-Global Monitoring Report