11/12/2025
10:30h - 11:30h

Quins nous professionals necessita l’escola?

Com s’explica que el curs amb més alumnat amb necessitats educatives s’hagi reduït el nombre d’educadors socials? I, sobretot, quins efectes té en el suport i l’acompanyament a l’alumnat? Com recull el capítol Nous professionals a l’escola de l’Anuari de l’Educació, aquesta paradoxa il·lustra un dèficit estructural en educadors i educadores socials, psicopedagogs, integradors o vetlladores, entre d’altres, del sistema educatiu català.

Falten nous professionals per atendre la realitat del país. Mestres, professors i professores, sobretot als centres de més complexitat, afronten el repte d’haver de fer al mateix temps de docents, de psicòlegs, d’infermers o de treballadors socials, i això els treu temps i energia per dedicar-se als aprenentatges. Per la seva banda, els equips directius alerten que, si aquests professionals i recursos socials queden fora de l’escola, una part important de famílies i alumnat no hi accedeixen.

Coneixerem quins són els perfils més necessaris per educar en el context actual amb la professora de la UB Sheila González Motos, el director de l’Institut Ca n’Oriac de Sabadell, Marçal Botey, i l’educadora social de l’Institut Montjuïc de Barcelona, Aina Suñen. Ho farem en un webinar que podeu seguir en directe moderat pel coordinador de l’Anuari de l’Educació de la Fundació Bofill, Miquel Àngel Alegre.

El webinar es podrà seguir el dijous, 11 de desembre, a les 10.30h aquí

    Mentrestant, us animem a consultar el capítol de l'Anuari de l'Educació Nous professionals a l’escola i a veure com el dèficit històric de polítiques docents amenaça el benestar i la motivació dels professionals i dificulta la millora educativa.

      Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

      Acceptar