b2j-plantilla-acte-vertical-zasetembre.png
07/09/2023
10:00h - 13:30h

Plaça de l'Ajuntament, 3, Amposta Veure mapa
Vols saber tot el que pot fer l’Ajuntament d’un municipi de menys de 25.000 habitants per garantir la plena escolarització fins als divuit anys i reduir l’AEP?
Vols aprendre com connectar els recursos del teu municipi amb els programes de segona oportunitat?
T’agradaria conèixer un programa de mentoria esportiva per motivar als i les joves a continuar estudiant?

En el marc de la Plataforma Zero Abandonament volem generar nous espais de coneixement i intercanvi d'experiències. Sortir al territori i parlar amb els i les protagonistes de programes i projectes són experiències clau per compartir i fer créixer la intel·ligència col·lectiva que acumulem per tal de trobar solucions als 6 reptes de la Plataforma Zero Abandonament.

Amb la sortida Un viatge transformador cap al Zero Abandonament: a través de la mentoria i les segones oportunitats a Amposta, descobrirem com un municipi de 25.000 habitants s’implica i es compromet amb la igualtat educativa, treballant en xarxa i destacant el paper de les escoles de segona oportunitat.

Ens trobarem a l’Ajuntament d’Amposta, on coneixerem els actors implicats en les iniciatives destinades a reduir l’AEP, així com la seva estratègia.

PROGRAMA:

• 10:00-11:00 VOLER ÉS PODER. TROBADA AMB ELS I LES IMPULSORES D'UNA MIRADA LOCAL 360 CONTRA L'AEP, a l’Ajuntament d’Amposta.
    • 10:00-10:10 Camins d’aprenentatge cap al Zero Abandonament, a càrrec de Rosalina Alcalde, directora d’Abandonament Escolar de la Fundació Bofill.
    • 10:10-10:20 El compromís d’Amposta per la igualtat d’oportunitats educatives i la lluita contra l’AEP. Descobreix quina era la problemàtica a resoldre des del municipi, de quina manera es va abordar i amb quines iniciatives, i el paper que hi juga el posicionament polític.
    • 10:20-11:00 Què hem fet? Claus per l’aprenentatge. Aprofundeix en el cas d’Amposta. Descobreix quin va ser el punt d’inflexió que va motivar al municipi a crear una iniciativa per aturar l’AEP, quin paper hi juga la recollida de dades per conèixer la realitat, com influeix el treball col·laboratiu i quins reptes de futur es plantegen.
  • 11:00 - 12:00 UN MODEL DE SEGONES OPORTUNITATS QUE INTEGRA ELS RECURSOS DEL MUNICIPI, Visita a l’Escola de Segones Oportunitats.

Marta Cid, presidenta de la Fundació Gentis, posarà sobre la taula l’efectivitat de les escoles de segona oportunitat contra l’AEP i la importància d’oferir iniciatives com aquesta des dels nostres municipis. Visitarem l’espai i conversarem amb docents, orientadors i estudiants.

• 12:00 - 12:30 Pausa cafè. Moment per intercanviar impressions i connectar amb altres participants.
    • 12:30 - 13:30. Mentoria i esport: una combinació explosiva contra l’AEP. Visitem el Centre de Tecnificació Esportiva, on aprendrem com funciona la mentoria esportiva contra l’AEP. A més, descobrirem com es coordinen els serveis i les entitats i parlarem amb testimonis que ens explicaran quin ha estat l’impacte del programa.

Aquest acte forma part del conjunt de jornades de "Camins d’aprenentatge cap al Zero Abandonament" que organitza la Plataforma Zero Abandonament.

Fes clic aquí per conèixer l’anterior sortida, realitzada el passat 18 de juliol.

Vols saber-ne més?

Plaça de l'Ajuntament, 3, Amposta