5tb-18-juliol-pza-una-ciutat-2.png
18/07/2023
09:30h - 13:30h

Una ciutat que no abandona: Visita a la Fundació Barberà Promoció

Torre d'en Gorgs, Carrer de la Torre d'en Gorgs, 40, Barberà del Vallès Veure mapa

T'agradaria veure com s'articula una política local contra l'abandonament escolar prematur?

Vols testar amb petits tallers quins programes de diversificació curricular funcionen contra l'abandonament escolar?

Vols veure com funciona un Observatori local per detectar i atendre l'abandonament escolar prematur?

En el marc de la Plataforma Zero Abandonament volem generar nous espais de coneixement i intercanvi d'experiències. Sortir al territori i parlar amb els i les protagonistes de programes i projectes són experiències clau per compartir i fer créixer la intel·ligència col·lectiva que acumulem per tal de trobar solucions als 6 reptes de la Plataforma Zero Abandonament.

Amb la sortida Una ciutat que no abandona: Visita a la Fundació Barberà Promoció visitarem la Fundació Barberà Promoció, que es troba en un espai privilegiat: la Torre d'en Gorgs. Allà ens acompanyaran els i les joves usuaries dels serveis de la Fundació.

Ens trobarem a l'auditori, per conèixer persones i equips fortament compromesos amb l'equitat educativa i la lluita contra l'abandonament escolar prematur a la ciutat. I podrem testar amb tallers alguns dels programes de més èxit contra l'AEP.

PROGRAMA:

• 09:30 - 09:55h. Acreditacions i lliurament de materials

Visita acompanyada per joves a la Torre d'en Gorgs.

• 10:00 - 10:10h. CIUTAT COMPROMESA

Benvinguda institucional.

• 10:20 - 10:25h. CIUTAT QUE ESCOLTA I ORIENTA

Video: Els joves s'expliquen.

• 10:25 - 11:15h. CIUTAT QUE DETECTA I ACOMPANYA

Presentació del projecte Observatori de les trajectòries de transicions educatives de la Fundació Barberà Promoció.

• 10:40 - 11:15h. Diàleg entre joves, families i professionals.

Torn obert per fer preguntes

• 11:15 - 11:45h Pausa cafè
    • 11:45 - 12:00h. CIUTAT CONNECTADA

Presentació de la xarxa d'orientació.

• 12:00 - 13:00h. CIUTATS D'OPORTUNITATS

Taller tastet de programes de diversificació curricular presentats per joves usuaris.

• 13:00 - 13:10h. CIUTAT QUE NO ABANDONA

Cloenda de la jornada

• 13:10 - 13:15h. Actuació final

"Una ciutat que no abandona: Visita a la Fundació Barberà Promoció" forma part del conjunt de jornades de "Camins d’aprenentatge cap al Zero Abandonament".

Fes clic aquí per conèixer la primera sortida que es realitzarà el pròxim 13 de juliol.

Vols saber-ne més?

Una ciutat que no abandona: Visita a la Fundació Barberà Promoció
    Torre d'en Gorgs, Carrer de la Torre d'en Gorgs, 40, Barberà del Vallès

col·laboradors