Comparador: què diuen (i què no) els partits de Barcelona sobre equitat educativa?

La política de proximitat és clau a l'hora de donar resposta a les necessitats educatives de la població i reduir desigualtats educatives a nivell local. Quin pes té l'equitat educativa en els programes electorals dels partits principals que es presenten a Barcelona? Proposen mesures per fer front als principals reptes que el sistema educatiu té sobre la taula?

Davant les pròximes eleccions municipals, des de la Fundació Bofill hem elaborat i presentat a les formacions polítiques l’agenda L'educació que t'acompanya: 8 àmbits i 19 propostes per construir municipis més resilients i amb oportunitats per a tothom, un full de ruta perquè els partits polítics incorporin als projectes polítics municipals i als programes electorals mesures per fer un salt en equitat educativa als pobles i ciutats.

En un moment de crisi social i econòmica, cal que alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores, de la pròxima legislatura municipal situïn l’aposta per l’equitat educativa al capdavant de l’acció de govern i liderin una aposta per l’educació com a instrument d’igualtat i benestar social. Ara més que mai calen líders polítics locals valents i compromesos amb l’equitat educativa.

A continuació presentem un comparador viu on anirem repassant, a mesura que siguin públics els programes electorals, què diuen i què no contemplen sobre equitat educativa els partits polítics que es presenten a les eleccions municipals de Barcelona.

Relacionat: Comparador de les mesures per l'equitat educativa a BadalonaSabadell i a Terrassa.

Depèn de tots i totes que aquestes siguin les eleccions de l’educació, i que el proper sigui el mandat de l’educació. Volem que els reptes educatius siguin presents en el debat polític i mediàtic dels propers mesos. Et convidem a compartir aquest recull de les propostes electorals dels partits polítics amb tothom qui creguis que li pot interessar.

Vols consultar els programes electorals?
Per saber-ne més...

Hem publicat un resum dels 8 reptes municipals per l'educació a tenir en compte abans d'anar a votar!

Vota Educació: Aquest article forma part de la sèrie de continguts que la Fundació Bofill publiquem en motiu de les pròximes eleccions al municipalsamb l’objectiu de contribuir a generar un debat públic informat i posicionar els principals reptes educatius dels municipis. Pots consultar-los tots a votaeducació.cat i, si vols rebre les novetats al teu correu, subscriu-te al butlletí de la Fundació.