Infografia: 4 de cada 10 repetidors a l'ESO abandonen prematurament els estudis

Tenim un sistema educatiu amb massa esquerdes per on els joves deixen els estudis abans d’hora. De fet, podem trobar alumnes que surten del sistema al llarg de l’itinerari educatiu, sent especialment crítica l’etapa de transició entre els darrers cursos de l’ESO i l’inici de l’educació secundària postobligatòria.

Relacionat: Llegeix la notícia La Fundació Bofill engega una crida de país per reclamar un pla de xoc contra l’abandonament escolar

Les xifres són prou alarmants: pràcticament 1 de cada 10 joves no obté la titulació d’ESO, i 1 de cada 4 matriculats a batxillerat i 4 de cada 10 matriculats a cicles de grau mitjà abandonen abans d’acabar. És un seguit de moments crítics en què els centres educatius no disposen de prou eines, processos i recursos per evitar la sortida dels nois i les noies del sistema, i en els quals tampoc disposen, en l’àmbit social, de prou polítiques dirigides a identificar i reincorporar els que n’han acabat sortint.

Vols saber-ne més?