De PISA a l'aula. Reflexió pedagògica a propòsit dels resultats PISA per a la millora de la pràctica educativa
CompletatUna lectura en clau pedagògica de les dades de PISA 2012, ha permès enriquir la diagnosi sobre els rendiments educatius a Catalunya. Arrel d’aquesta, s’ha volgut elaborar un conjunt de propostes que permetin millorar els aprenentatges de l’alumnat, en els centres educatius catalans.
Tot pivotant sobre dos blocs temàtics (aprenentatge de matemàtiques; benestar als centres i lideratge educatiu), les anàlisis de les dades s’han contrastat amb un grup d’experts i s’han posat a debat amb la comunitat educativa. La llunyania amb la qual es viu l’aprenentatge de les matemàtiques i la manca d’extensió d’un model de lideratge distribuït als centres catalans, són els titulars dels principals aprenentatges del projecte. D’altra banda, l’interès que han suscitat els debats oberts, via seminari web, evidencien els desitjos de millora de la comunitat educativa en aquests aspectes. Allò que hem après, podeu trobar-ho en dos documents, un per a cada eix temàtic: aprenentatge de les matemàtiques i benestar i lideratge als centres.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Com fem del centre una institució que aprèn?
Com fem del centre una institució que aprèn?
Com passem de la diagnosi als centres a l'acció de millora? Amb quines dades es compta per avaluar i en quina mesura aquestes són vistes com una oportunitat de millora?...
10/12/2014 17:00h - 18:00h
Més informació -
Ens cal un Pla d'impuls de les matemàtiques?
Ens cal un Pla d'impuls de les matemàtiques?
Propostes per a la millora de les competències matemàtiques de l'alumnat de secundària.
12/11/2014 17:00h - 18:00h
12/11/2014 de 18 h a 19 h
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Marta Arànega
Marta Arànega, coordinadora de les primeres i segones jornades d'Educació Avui (2012-2014, respectivament).
Veure’n més
-
Laura Morató
Coordinadora de projectes
Coordinadora de projectes FormacióVaig fer Sociologia a la Universitat de Barcelona (UB) i tinc el Diploma d'Estudis Avançats en Sociologia per la mateixa universitat, també sóc experta en mètodes avançats d'estadística aplicada per la UNED i postgrau en docència universitària per la UB.Exper…
Veure’n més
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Sílvia Puente
Sílvia Puente, llicenciada en Pedagogia per la UAB, DEA en Sociologia per la UB i Màster en Polítiques públiques i socials per la UPF. Ha combinat la recerca en l'àmbit social i educatiu, amb la gestió de projectes i programes en institucions i entitats. Ha estat cap de l'Observatori del Centr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Joan Badia
Joan Badia i Pujol, catedràtic de llengua i literatura catalanes a l'ensenyament secundari. Imparteix classes a la UVic, la UOC i la Fundació Universitària del Bages. Expert en innovació, formació de docents i planificació acadèmica en educació superior.
Veure’n més
-
Roser Cussó
Equip de projecte de PISA a l'aula.
Veure’n més
-
Jordi Deulofeu
Doctor en didàctica de les matemàtiques
FormacióÉs llicenciat en Matemàtiques i Doctor en didàctica de les matemàtiques. Actualment és professor honorari de la UAB i continua col·laborant activament en projectes de recerca i assessorament pedagògic en educació matemàtica, així com en seminaris de formació docent. Ex…
Veure’n més
-
Maravillas García
Equip de projecte de PISA a l'aula.
Veure’n més
-
Maite Gorriz
Formació Matemàtica i Inspectora d'Educació. Ha cursat el Mestratge en Alta Funciò Directiva a l'EAPC i el curs de Directors de Centre Educatius a Esade, destacant-se en l'àmbit del lideratge educatiu. Experiència Actualment és inspectora d'Educació. Va exercir com a directora d'instituts al Prio…
Veure’n més
-
Iolanda Guevara
Iolanda Guevara Casanova, llicenciada en matemàtiques per la Facultat de matemàtiques de la UB i catedràtica de matemàtiques de l’INS Badalona VII de Badalona, amb més de trenta anys d’experiència docent. Actualment treballa com a tècnica docent al Servei d’Ordenació Curricular de l’ESO i Batxi…
Veure’n més
-
Jordi Ibáñez
Autor
Jordi Ibàñez, IES Eduard Fontserè.
Veure’n més
-
Jordi Longás
Jordi Longás, doctor en Pedagogia. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i coordinador del Master en Lideratge de la Innovació educativa i direcció de centres. Director Executiu del l’Equip de Direcció Científica del programa CaixaProinfància. Membre investigador del Grup de R…
Veure’n més
-
Màrius Martínez
Màrius Martínez Muñoz, professor titular d'Orientació Professional UAB. Pedagog, doctor en Ciències de l'Educació, ha estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació i membre del Consell Escolar de Catalunya. Ha col·laborat amb l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics …
Veure’n més
-
Anna Marbà
Equip de projecte de PISA a l'aula.
Veure’n més
-
Núria Solsona
Núria Solsona Pairó, química, màster en Didàctica de les Ciències Experimentals i Doctora en Ciències de l’Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és membre de CoeducAcció. Autora de nombrosos articles i de publicacions, com Mujeres científicas de todos los tiempos; La q…
Veure’n més