The collaborations included in this 2020 Yearbook, compiled by ten experts led by César Coll and Bernat Albaigés, address some of the most pressing educational challenges we share with our neighbouring countries, based on the reality of the Catalan education system, and its strengths and weaknesses.
Teresa Mauri
Doctora en Psicologia de l'Educació i Mestra. Catedràtica d'Escola Universitària del Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l'Educació de la Universitat de Barcelona. He desenvolupat treballs sobre el currículum escolar, l'anàlisi de la influència educativa i l’avaluació dels aprenentatges en educació escolar i superior. També he portat a terme una tasca continuada d’innovació de la docència universitària en la formació de mestres i estic contribuint a desenvolupar un nou model de pràctiques de formació de mestre.
El meu treball i recerca actuals es centren en dos àmbits. El primer vinculat a l'estudi de la reflexió col·laborativa entre mestres a l’escola, i entre tutors de l’escola i la universitat amb els seus estudiants en el Pràcticum; més en concret, analitzem les formes d'influència i ajuda formativa mútua que impulsen la relació entre la teoria i la pràctica, la innovació docent i el desenvolupament del coneixement professional.
El segon àmbit consisteix en l’elaboració d’un nou model de formació de mestres en col·laboració entre l’escola i la universitat en el pràcticum; l’objectiu es promoure en profunditat tant el coneixement profund de les situacions de la pròpia pràctica docent, com la relació de col·laboració entre institucions en aquesta formació.
Soc membre del Grup d’Innovació Docent en Psicologia de la Educació (GIDPE) i coordino la línia de recerca “Activitat conjunta, coneixement i aprenentatge en comunitats professionals: professors i estudiants que aprenen junts i comunitats educatives en desenvolupament” en el Programa de Doctorat Interuniversitari de Psicologia de l’Educació a la UB.
Projects
Involved in the initiative
Publications and videos
Related content