89f-600x740-v2.jpg

Anuari 2020. L'estat de l'educació a Catalunya

Les col·laboracions recollides en l'Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.

• Pàgines 720
  • Data 06/05/2021
  • ISBN 978-84-121371-3-2

D’acord amb aquest plantejament, els continguts s’organitzen en dos blocs. El primer revisa els principals indicadors sobre l’estat de l’educació a Catalunya. La revisió posa de manifest que, malgrat els esforços que s’han fet i els avenços assolits, el nostre sistema educatiu té encara assignatures pendents: estancament de les trajectòries educatives i abandonament, bretxa digital, desigualtats d’accés a l’educació 0-3 anys i al lleure, o dèficits en la cobertura de beques i en la despesa educativa, entre d’altres.

Partint d’aquesta realitat, en el segon bloc de l’Anuari, els autors analitzen i ofereixen propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a un sistema educatiu capaç de satisfer les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat en aquestes primeres dècades del segle XXI: innovació educativa, noves necessitats d’aprenentatge, temps i espais educatius, forma-ció docent, TIC, equitat.

Un darrer capítol, a càrrec dels directors de l’Anuari, esbossa un seguit de propostes per afrontar i superar tant les febleses i mancances que arrossega el nostre sistema educatiu com els nous desafiaments a què s’enfronta. Finalment, s’hi inclou una addenda amb la relatoria del debat mantingut pels autors el juliol del 2020 sobre les conseqüències educatives de la crisi de la covid-19.

Relacionat: La Fundació Bofill alerta de l’estancament del sistema educatiu

L’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya revisa els principals indicadors sobre la realitat del sistema educatiu català i aporta propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Vols saber-ne més?

Autors