Barcelona connectada, ciutadans transnacionals. Creixements migratoris i pràctiques urbanes

El Museu d'Història de Barcelona (MUHBA) presenta, dins el marc del programa Barcelona Diàleg Cultural, l'exposició Barcelona connectada, ciutadans transnacionals organitzada amb la col·laboració de la Fundació Jaume Bofill. Es tracta d'una reflexió sobre algunes innovacions en la vida urbana d'aquesta darrera dècada d'intensa aportació humana i sobre el dia a dia en les relacions pràctiques, agrupades en cinc àmbits: imaginaris, connexions, intimitats, negocis i asimetries. L'exposició analitza com les relacions entre uns i altres, més enllà dels orígens culturals, modelen una ciutat cada cop més globalitzada. Al final d'aquest recorregut, s'aborden, ja en clau rigorosament històrica, la rellevància de les successives onades migratòries en la conformació de la metròpoli de Barcelona en els temps contemporanis, amb intent de fer balanç per a la ciutat dels anys 1900, 1930, 1975 i 2007. La mostra estarà oberta del 21 de febrer al 27 de setembre del 2009 al Conjunt Monumental de la Plaça del Rei. Saló del Tinell. Plaça del Rei, s/n. Barcelona. Més informació