Blog de la Fundació Jaume Bofill. Els experts opinen! Anima't a participar!

T'oferim un resum dels últims posts dels nostres experts del món educatiu publicats els últims quinze dies:

- Innovació a l'educació: millora o transformació? Aquest és el post que planteja Ismael Peña-López, Director Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill. Ell considera que estem immersos en un immens canvi de paradigma sociotecnològic, en el qual la tecnologia (eficiència) i el context (eficàcia) canvien de forma ràpida i inexorable. Hi esteu d'acord?

- David Vilalta, mestre i membre de la unitat de formació permanent de l'ICE de la UAB, analitza "Com aprèn un mestre" i com el nostre sistema educatiu necessita millorar els processos didàctics a partir d'una reforma de la cultura professional i de les institucions educatives, tenint en compte la importància del rol del mestre. Quines millores proposaries per aconseguir-ho?

- Marina Guinó, Àlex Cosials i Paula Veciana, l'equip del projecte LECXIT Lectura per a l'èxit educatiu, reflexionen sobre la necessitat d'educar en la igualtat en el seu article "El 8 de març i les princeses", amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora. Creus que una bona fórmula per treballar-ho és a partir de la narració i els contes ja que han estat canals tradicionals de transmissió dels rols tradicionals?

- Guida Al·lès, formadora en competència lingüística i membre de l'equip de voluntaris impulsors del Moviment Educatiu MenorcaEdu21, ens planteja la pregunta "Pacte Educatiu. I si fos possible?", exposant les tres claus d'aquest Moviment per convertir l'educació en la clau del futur de Menorca: viure en un context d'emergència, treballar col·lectivament un Pacte educatiu des de la base i ser organització 2.0. Què n'opines?

- Joan Badia i Pujol, professor de secundària, ens convida a reflexionar sobre "Formació inicial per al professorat: la podem fer millor", un post on exposa tres idees bàsiques per millorar la formació dels futurs professionals docents amb una perspectiva que inclogui: diàleg amb els directors/es dels centres educatius, feedback dels mateixos estudiants titulats, i reorientació dels treballs de final de carrera. Com valores aquestes propostes?

- Xavier Bonal, professor de Sociologia de la UAB i catedràtic d'Educació, ens ofereix l'article "Thatcher ressuscitada: la nova reforma educativa a Espanya", on posa de manifest com la LOMCE consolida la modernització conservadora de l'ensenyament, incloent un major protagonisme del mercat en la provisió de l'educació i en la planificació educativa i intentant liquidar la comprensivitat del sistema. Què opines sobre els temes plantejats? Et convidem a escriure-hi un comentari a algun dels posts del blog! Pots veure totes les entrades fent clic aquí