Blog de la Fundació Jaume Bofill. Els experts opinen! Participa-hi!
22/04/2014
Els experts del món educatiu opinen al Blog de la Fundació Jaume Bofill
- Teresa Terrades, professora de secundària i coach educativa analitza: Es pot facilitar una educació saludable? tal com ella manifesta: Els beneficis de treballar com som són positius per a la construcció personal, però ho són també per arribar a l'aprenentatge significatiu. La neurociència ens diu que sense les emocions no l'aconseguim. Què n'opines?
- Mireia Civís, professora titular FPCEE Blanquerna (URL) tracta en el seu post: On són les fronteres del treball en xarxa? aquest tipus de treball és fruit de la feina de diversos agents educadors: mestres, pares, monitors, personal sanitari, administracions, mitjans de comunicació... Què en penses de les fronteres? Han d'existir?
- Àngels Soriano docent de llengua i literatura a la ciutat de Valencia, al centre Martí Sorolla II (Grupo Sorolla) tracta un tema tan important com el booktrailer i la difusió que se'n fa a les xarxes. Booktrailer? Llegir, crear i comunicar. La lectura 2.0 està present als estudis acadèmics, tot analitzant un aspecte fonamental en el procés de lectura: ser el protagonista no només de la lectura, sinó també en la creació d'un producte final. T'agraden els booktrailers? En tens algun de preferit?
- Paula Veciana, Coordinadora de projectes de la Fundació Jaume Bofill i Mireia Mas, Coordinadora d'avaluació del programa Futbolnet, analitzen al seu post: Els nostres joves no tenen futur? la polarització del mercat de l'educació: mentre l'abandonament escolar prematur és el doble de la mitjana de la UE, trobem que el percentatge de joves de 34 anys amb estudis universitaris és superior al de la UE, com mostra L'estat de l'educació a Catalunya. Quina opinió tens sobre aquest tema?
- Jaume Cela, escriptor i director d'escola, exposa al seu post "Escola inclusiva, model apedaçat?" que aquest model d'escola que anava ben encaminat comença a patir danys a causa de les retallades. Penses també que la principal raó són les substitucions que no arriben quan es produeixen les baixes dels professors titulars?
- Imma Marín, presidenta de IPA Espanya i Directora de Marinva, reflexiona a l'article "Es pot gamificar l'educació?" sobre la importancia del recorregut del professorat perquè es doni un procés d'ensenyament-aprenentate significatiu en general i la gamificació a l'aula en particular. Què en saps sobre la gamificació?
- Josep Maria Puig Rovira, Catedràtic de Teoria de l'Educació a la Facultat de Pedagogia de la UB, ens convida a plantejar-nos que "Aprendre és fer alguna cosa en favor de la comunitat". Segons l'autor, avui l'aprenentatge servei ens recorda amb força que l'educació és compromís i servei útil a la comunitat, a més de ser una eina per assolir múltiples aprenentatges. Hi estàs d'acord? Què opines sobre els temes tractats en aquests posts? Anima't a escriure els teus comentaris al blog! Et convidem a accedir a tots els articles des d'aquest enllaç.