Busquem 1 coordinador/a d'Equitat Digital

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Les oportunitats educatives extraescolars, a Catalunya, no arriben a tot l’alumnat que més ho necessita, perquè existeix un clar biaix de participació i accés a recursos educatius fora escola (majoritàriament de pagament) en contextos de vulnerabilitat. Aquest fet provoca un eixamplament de les desigualtats. Això és encara més rellevant en les activitats i experiències d’aprenentatge de caràcter tecnològic, on hi ha una oferta inferior i menys equilibrada en el territori. Els infants que no hi poden accedir, estan perdent l’oportunitat de tenir una bona relació amb les tecnologies, que sigui empoderadora, creativa, socialitzadora i que fomenti un ús responsable i educatiu d'aquestes. Alhora, el desconeixement tecnològic, i la manca de referents educatius de confiança, fomenta la perpetuació de rols i biaixos que influeixen en les oportunitats i trajectòries educatives i vitals dels infants. Cal oferir propostes innovadores per promoure l’equitat digital com a estratègia de transformació socioeducativa.

Amb aquesta missió, la Fundació Bofill impulsa un projecte pilot de promoció del pensament computacional creatiu dirigit prioritàriament a infants i adolescents d’entorns vulnerables. La persona que busquem impulsarà el pilot en el territori, amb autonomia i mirada estratègica. Cercarà la màxima qualitat del model, alhora que la seva escalabilitat.

Funcions:

• Lidera la implementació i direcció del pilot, garantint la seva execució i alineament amb l’estratègia d’equitat digital. És la màxima responsable del desplegament operatiu.
  • Dissenya la crida a municipis i espais educatius participants en el pilot.
  • Impulsa i consolida aliances per garantir l'execució del projecte (municipis, centres educatius i universitats) i el creixement del voluntariat.
  • Coordina la creació de recursos de coneixement i I+D per a la implementació del pilot (guies, programacions didàctiques, materials formatius, vídeos, eines d’avaluació, etc.). Els quals es transferiran als actors col·laboradors i dinamitzadores.
  • Estableix els processos de gestió i direcció de tot l'equip del projecte: canals de comunicació, coordinació i seguiment de fites, calendaris d’assoliment i supervisió de l’estat de les accions.
  • És la responsable i coordina la justificació econòmica davant l’entitat de referència. Coordina les entregues i informes de seguiment i justificació. Vetlla per una correcta actualització i gestió de dades.
  • Dissenya i fa seguiment de l’avaluació de la intervenció del pilot.
  • Realitza la planificació i gestió pressupostària.
  • Coordina el pla de comunicació del projecte, amb el suport de l’àrea de comunicació de la Fundació i l’orientació de la direcció d’Equitat Digital. Realitza la representació del projecte davant tercers i mitjans de comunicació.
  • Conceptualitza i dissenya els actes presencials i virtuals vinculats a l’execució del pilot.
  • Vetlla per la sostenibilitat i escalabilitat futura del projecte.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l'àmbit de les Ciències Socials.
  • Capacitat de lideratge, planificació, dinamització i visió estratègica. Es valorarà esperit emprenedor enfocat a l’impacte i escalabilitat.
  • Habilitats directives per a l’impuls d’aliances i habilitats en la presa de decisions àgils.
  • Experiència en gestió de projectes educatius innovadors que suposen la creació i dinamització de continguts formatius i/o didàctics d’alta qualitat.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya i passió per l’educació.
  • No és imprescindible saber programar o tenir un perfil tecnològic, però es valorarà positivament experiència en l’àmbit del pilot: activitats extraescolars innovadores, pensament computacional, programació creativa i activitats de lleure tecnològic.
  • Excel·lents capacitats comunicatives i relacionals.
  • Alt nivell d’iniciativa i autonomia.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació: octubre 2023.
  • Ubicació: Hub Social – Fundació Bofill, al centre de Barcelona.
  • Jornada laboral de 40 hores setmanals.
  • Total confidencialitat del procés de selecció.
  • Retribució a convenir en funció de l’experiència i perfil del candidat/a.
  • Aquesta posició suposa la contractació fins a desembre del 2025, amb vocació de continuïtat.

Candidatura

• Si hi estàs interessat o interessada envia el teu CV a selecciodigital@fbofill.cat amb la referència “Coordinadora ED Codi”
  • No s’admetran sol·licituds per altres vies, ni es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Et garantim la total confidencialitat del procés de selecció.

Data límit de recepció de sol·licituds: 10/09/2023.