Busquem 1 coordinador/a executiva per a l'àrea programes

La Fundació Bofill som una entitat sense ànim de lucre creada l’any 1969 amb l’objectiu de promoure la transformació social del nostre país. Centrats en l’àmbit de l’educació, treballem per construir oportunitats socials i educatives per superar les desigualtats garantint el dret efectiu a l’educació per totes les famílies. Promovem propostes polítiques, compromisos i programes efectius per generar oportunitats educatives comunitàries, combatre la segregació escolar als barris en desavantatge, lluitar contra l’abandonament escolar prematur i impulsar oportunitats digitals equitatives. Actuem amb llibertat i amb plena independència en relació a les administracions públiques, els partits polítics, les confessions religioses i els interessos econòmics.

El nostre equip té la sort de comptar amb el talent i la visió d’una xarxa de centenars de col·laboradors/es expertes en àmbits molt diversos: recercadors, docents, directors i directores de centres, ajuntaments, administracions, entitats i organitzacions socials…

Àrea a on s’inscriu la feina: Àrea de Programes

Què fem a l’àrea de programes?

L’Àrea de programes ens focalitzem principalment en tres reptes-palanca contra les desigualtats:

• Reducció de l’abandonament educatiu prematur
  • Generació d’oportunitats comunitàries
  • Extensió d’oportunitats digitals equitatives

Per fer front a cada repte dissenyem i desenvolupem projectes, enfortim i promovem ecosistemes de canvi i xarxes comunitàries, impulsem campanyes de comunicació (amb l’àrea de comunicació) per posicionar necessitats educatives i reclamar polítiques efectives, prospectem i analitzem models programes internacionals i impulsem recerca aplicada.

El repte d’aquesta posició és acompanyar intensament l’estratègia dels programes, garantint el seu impacte accelerant innovacions i millores, agilitzant la presa de decisions amb els equips i reportant a la directora de l’àrea respecte al seu desenvolupament, riscos i perspectives de futur.

Algunes iniciatives que formen part de l’Àrea de programes:

Responsabilitats

• Acompanyar als equips aportant orientacions, establint objectius i espais de seguiment i avaluació que garanteixin l’impacte, l’acceleració i l’escalabilitat de les iniciatives. Reportant directament a la directora de Programes.
  • Acompanyar l’arrencada, execució i seguiment dels programes identificant reptes, anticipant riscos i proporcionant solucions.
  • Co-dissenyar amb la directora de l’àrea la concreció i desplegament de l’estratègia de programes identificant necessitats, millores i possibles aliats .
  • Co-dissenyar el pla formatiu i de desenvolupament de l’equip, a partir de les necessitats detectades, i acompanyar el seu desplegament.
  • Vetllar i agilitzar els processos relatius a la gestió de convocatòries de subvencions, acompanyant els equips en la resolució de dubtes i coordinant-se amb les diverses àrees que intervenen.
  • Interlocució i gestió d’acords amb Administració Pública, institucions i altres organismes, quan sigui necessari.

Perfil i competències

• Preferentment Grau, Llicenciatura i/o Màster en l’àmbit de les Ciències Socials.
  • Altes capacitats directives, de lideratge i de planificació.
  • Visió estratègica per analitzar situacions complexes, anticipar-se i pensar a llarg termini.
  • Alt nivell d’iniciativa i autonomia, polivalència, flexibilitat i esperit impulsor i involucratiu
  • Capacitat executiva i resolutiva per acompanyar a l’equip en el lideratge d’iniciatives de naturalesa diversa.
  • Experiència en la direcció i coordinació d’equips en un entorn complex amb múltiples actors.
  • Es valorarà comprensió del món educatiu de Catalunya i dels principals actors implicats.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català com en castellà. Domini de l’anglès.
  • Es valorarà trajectòria en la direcció estratègica d’entitats socials o de programes d’alt impacte.
  • Es valorarà positivament experiència demostrable en el lideratge i gestió de projectes finançats amb fons externs.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, la incidència pública, les xarxes de professionals i la utilitat del coneixement.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Retribució en funció de l’experiència i vàlua aportada.
  • Contracte indefinit.

Altres

Si us plau envieu-nos el CV a l'adreça electrònica: seleccioprogrames@fundaciobofill.org. Carta de presentació opcional.

Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.

Malauradament no es podrà respondre a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.

Data límit per a la recepció de sol·licituds: 15 d’abril de 2024.