Busquem 1 tècnic/a d'acompanyament d'Equitat Digital

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Les oportunitats educatives extraescolars, a Catalunya, no arriben a tot l’alumnat que més ho necessita, perquè existeix un clar biaix de participació i accés a recursos educatius fora escola (majoritàriament de pagament) en contextos de vulnerabilitat. Aquest fet provoca un eixamplament de les desigualtats. Això és encara més rellevant en les activitats i experiències d’aprenentatge de caràcter tecnològic, on hi ha una oferta inferior i menys equilibrada en el territori. Els infants que no hi poden accedir, estan perdent l’oportunitat de tenir una bona relació amb les tecnologies, que sigui empoderadora, creativa, socialitzadora i que fomenti un ús responsable i educatiu d'aquestes. Alhora, el desconeixement tecnològic, i la manca de referents educatius de confiança, fomenta la perpetuació de rols i biaixos que influeixen en les oportunitats i trajectòries educatives i vitals dels infants. Cal oferir propostes innovadores per promoure l’equitat digital com a estratègia de transformació socioeducativa.

Amb aquesta missió, la Fundació Bofill impulsa un projecte pilot de promoció del pensament computacional creatiu dirigit prioritàriament a infants i adolescents d’entorns vulnerables. La persona que busquem acompanyarà els actors del pilot i els equiparà amb el coneixement i recursos que necessitin per tal d’activar el model al seu territori.

Funcions:

• Realitza la transferència de l’I+D i acompanya als actors vinculats al pilot (ajuntaments, centres educatius, etc.). Cerca la màxima involucració dels mateixos i l'eficiència en els processos.
  • Capacita a les persones dinamitzadores i actors clau del pilot en els continguts, metodologies i valors del model educatiu del pilot. També fa la coordinació i seguiment continuat d'aquestes, per garantir la qualitat i millora.
  • Garanteix el bon ús dels materials d’intervenció i la millora continuada d'aquests. També fa suport tècnic (eines, metodologies, plataforma) a les dinamitzadores i voluntàries, atenent a les incidències que sorgeixin.
  • Coordina amb els actors del territori la disponibilitat d’espais i mitjans tecnològics per tal de garantir el desplegament del pilot.
  • Incorpora les innovacions i millores generades en la implementació per a enriquir els recursos de coneixement del pilot.
  • Desplega i fa seguiment de la campanya de voluntariat. Realitza l’alineament, capacitació i coordinació del voluntariat. També el seu acompanyament, per tal de garantir qualitat i seguretat, així com una experiència de creixement personal satisfactòria d’aquests.
  • Desplega el pla de comunicació del pilot, amb el suport de l’àrea de comunicació de la Fundació i l’orientació del coordinador del pilot. Coordina els continguts i canals de comunicació del pilot (web, butlletí, xxss)
  • Coordina i garanteix l’execució dels actes presencials i virtuals vinculats a l’execució del pilot.
  • Estableix els vincles amb els proveïdors corresponents i fa el seguiment pressupostari dels encàrrecs vinculats a la capacitació i acompanyament.
  • Executa l’avaluació de la intervenció educativa, a partir del disseny i orientacions del coordinador del pilot.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l'àmbit de les Ciències Socials.
  • Es valorarà experiència en processos de capacitació de projectes innovadors i domini de metodologies de facilitació de l’aprenentatge en grups. Tant el format presencial com híbrid/virtual.
  • Es valorarà positivament experiència coordinant projectes educatius.
  • No és necessari tenir un perfil tecnològic, però es valorarà positivament experiència en l’àmbit del pilot: biblioteques escolars, acompanyament lector, cultura digital, innovació educativa, etc.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya i passió per l'educació.
  • Habilitats d'empatia, comunicatives i relacionals.
  • Capacitat organitzativa i de planificació, amb alta capacitat d’adaptació als canvis que comporta el projecte. Alta iniciativa i autonomia.
  • Alt nivell d'iniciativa i autonomia.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català, castellà i anglès.
  • Certificat negatiu d'antecedents de delictes sexuals.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació: octubre 2023.
  • Ubicació: Hub Social – Fundació Bofill, al centre de Barcelona.
  • Jornada laboral de 40 hores setmanals.
  • Total confidencialitat del procés de selecció.
  • Retribució a convenir en funció de l’experiència i perfil del candidat/a.
  • Aquesta posició suposa la contractació fins a desembre del 2025, amb vocació de continuïtat.

Candidatura

• Si hi estàs interessat o interessada envia el teu CV a selecciodigital@fbofill.cat amb la referència “Tècnica ED Codi”
  • No s’admetran sol·licituds per altres vies, ni es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Et garantim la total confidencialitat del procés de selecció.

Data límit de recepció de sol·licituds: 10/09/2023.