Busquem 1 tècnic/a d’anàlisi de dades per Equitat Digital
29/06/2023
Termini de presentació de sol·licituds fins el 14/7/2023
A la Fundació Jaume Bofill impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.
Una part important del coneixement que generem té a veure amb l’anàlisi de la realitat i seguiment de les dades sobre educació: nivell formatiu de la població, de segregació escolar, abandonament educatiu prematur, oportunitats digitals, etc. Aquestes dades nodreixen informes i productes comunicatius dirigits a orientar polítiques educatives efectives i a estendre la conscienciació sobre els reptes educatius.
El sistema educatiu genera una gran quantitat de dades, que s’analitzen pobrament o no s’analitzen. Creiem que l’explotació i anàlisi de les dades té un enorme potencial de coneixement que ha de permetre formular propostes de polítiques públiques per al desenvolupament d’un sistema educatiu més just i que no deixi ningú enrere.
Específicament, sabem que la bretxa digital va molt més enllà de tenir un ordinador i accés a internet. És una condició necessària, però no suficient, a l’hora de garantir els drets educatius i digitals. Existeix un biaix en l’accés a oportunitats d’aprenentatge d’alta qualitat, una desigualtat en els usos de les tecnologies i sobretot, un desequilibri en les expectatives dels infants i joves a l’hora d’aprofitar la digitalització per millorar les seves vides. Per aprendre més d’aquest fenomen, i sobretot, per a dissenyar mesures i programes que hi donin resposta, necessitem més i millors dades relacionades amb el repte de l’equitat digital. La persona que busquem haurà de saber llegir aquest context, detectar i explotar les fonts d’informació i dades existents, i definir les necessitats de noves dades per a fer propostes. Això, amb el propòsit final de poder fer incidència i concretar mesures vinculades a l’equitat digital.
Les persones interessades en presentar-se a la plaça han d’estar inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades al SOC-Servei d’Ocupació de Catalunya.
Què busquem?
Una persona menor de 30 anys, compromesa i interessada pel món de l’educació, les polítiques públiques i la reducció de les desigualtats socials.
La persona candidata ha de tenir coneixements tècnics i competències pràctiques en el processament i l’anàlisi de dades quantitatives i qualitatives, així com coneixement ampli sobre el sistema educatiu.
Aquest lloc de treball està finançat pel Programa Investigo de contractació de persones joves demandants d’ocupació en la realització d’iniciatives de recerca i innovació (INVESTIGO 2023) de l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.
Formarà part de l’àrea de programes, sota la direcció d’equitat digital.
Perfil i competències
- Formació universitària en l’àmbit de les ciències socials, polítiques, de l’educació, de la informació o econòmiques.
- Especialització i/o experiència en anàlisi de dades.
- Imprescindible domini d’algun programa d’anàlisi quantitativa de dades: SPSS, STATA, R, etc.
- Coneixement del sistema educatiu.
- Iniciativa i autonomia.
- Compromís, implicació i flexibilitat.
- Els coneixements relacionats amb digitalització educativa i tecnologies emergents son desitjables, però no imprescindibles.
Tasques previstes
- Sol·licitud, demanda i gestió de bases de dades sobre temes de digitalització, usos de les dades digitals, equitat digital, desigualtats en l'accés a tecnologies, etc.
- Explotació i anàlisi de dades que permetin, entre d'altres, explorar patrons, definir perfils i analitzar estratègies d'equitat digital.
- Interlocució amb administracions locals i entitats comunitàries per a l’obtenció de dades, així com el modelatge de potencials mesures de política pública.
- Col·laboració amb grups de recerca per al desenvolupament d’iniciatives compartides.
- Creació d'informes i visualització de resultats (interactius, estàtics o híbrids) dels fenòmens analitzats per facilitar la transferència del coneixement a l'àrea de programes.
Oferim
- Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
- Incorporació 01/09/23.
- Ubicació al Hub Social – Fundació Bofill, al centre de Barcelona.
- Jornada laboral de 40 hores setmanals.
- Flexibilitat del 25% de la jornada laboral per facilitar la conciliació familiar i personal.
- Total confidencialitat del procés de selecció.
Altres
- Les persones que vulguin optar a aquesta plaça han d’estar inscrites com a demandants d'ocupació, no ocupades a data 31 d'agost 2023.
- Han de ser menors de 30 anys.
- Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.