Busquem 1 tècnic/a d’anàlisi de dades per Equitat Digital

Termini de presentació de sol·licituds fins el 14/7/2023

A la Fundació Jaume Bofill impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Una part important del coneixement que generem té a veure amb l’anàlisi de la realitat i seguiment de les dades sobre educació: nivell formatiu de la població, de segregació escolar, abandonament educatiu prematur, oportunitats digitals, etc. Aquestes dades nodreixen informes i productes comunicatius dirigits a orientar polítiques educatives efectives i a estendre la conscienciació sobre els reptes educatius.

El sistema educatiu genera una gran quantitat de dades, que s’analitzen pobrament o no s’analitzen. Creiem que l’explotació i anàlisi de les dades té un enorme potencial de coneixement que ha de permetre formular propostes de polítiques públiques per al desenvolupament d’un sistema educatiu més just i que no deixi ningú enrere.

Específicament, sabem que la bretxa digital va molt més enllà de tenir un ordinador i accés a internet. És una condició necessària, però no suficient, a l’hora de garantir els drets educatius i digitals. Existeix un biaix en l’accés a oportunitats d’aprenentatge d’alta qualitat, una desigualtat en els usos de les tecnologies i sobretot, un desequilibri en les expectatives dels infants i joves a l’hora d’aprofitar la digitalització per millorar les seves vides. Per aprendre més d’aquest fenomen, i sobretot, per a dissenyar mesures i programes que hi donin resposta, necessitem més i millors dades relacionades amb el repte de l’equitat digital. La persona que busquem haurà de saber llegir aquest context, detectar i explotar les fonts d’informació i dades existents, i definir les necessitats de noves dades per a fer propostes. Això, amb el propòsit final de poder fer incidència i concretar mesures vinculades a l’equitat digital.

Les persones interessades en presentar-se a la plaça han d’estar inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades al SOC-Servei d’Ocupació de Catalunya.

Què busquem?

Una persona menor de 30 anys, compromesa i interessada pel món de l’educació, les polítiques públiques i la reducció de les desigualtats socials.

La persona candidata ha de tenir coneixements tècnics i competències pràctiques en el processament i l’anàlisi de dades quantitatives i qualitatives, així com coneixement ampli sobre el sistema educatiu.

Aquest lloc de treball està finançat pel Programa Investigo de contractació de persones joves demandants d’ocupació en la realització d’iniciatives de recerca i innovació (INVESTIGO 2023) de l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

Formarà part de l’àrea de programes, sota la direcció d’equitat digital.

Perfil i competències

• Formació universitària en l’àmbit de les ciències socials, polítiques, de l’educació, de la informació o econòmiques.
  • Especialització i/o experiència en anàlisi de dades.
  • Imprescindible domini d’algun programa d’anàlisi quantitativa de dades: SPSS, STATA, R, etc.
  • Coneixement del sistema educatiu.
  • Iniciativa i autonomia.
  • Compromís, implicació i flexibilitat.
  • Els coneixements relacionats amb digitalització educativa i tecnologies emergents son desitjables, però no imprescindibles.

Tasques previstes

• Sol·licitud, demanda i gestió de bases de dades sobre temes de digitalització, usos de les dades digitals, equitat digital, desigualtats en l'accés a tecnologies, etc.
  • Explotació i anàlisi de dades que permetin, entre d'altres, explorar patrons, definir perfils i analitzar estratègies d'equitat digital.
  • Interlocució amb administracions locals i entitats comunitàries per a l’obtenció de dades, així com el modelatge de potencials mesures de política pública.
  • Col·laboració amb grups de recerca per al desenvolupament d’iniciatives compartides.
  • Creació d'informes i visualització de resultats (interactius, estàtics o híbrids) dels fenòmens analitzats per facilitar la transferència del coneixement a l'àrea de programes.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació 01/09/23.
  • Ubicació al Hub Social – Fundació Bofill, al centre de Barcelona.
  • Jornada laboral de 40 hores setmanals.
  • Flexibilitat del 25% de la jornada laboral per facilitar la conciliació familiar i personal.
  • Total confidencialitat del procés de selecció.

Altres

• Les persones que vulguin optar a aquesta plaça han d’estar inscrites com a demandants d'ocupació, no ocupades a data 31 d'agost 2023.
  • Han de ser menors de 30 anys.
  • Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.

Si hi estàs interessat o interessada envia el teu CV, sense dades personals ni fotografia, només amb les teves inicials i núm. de telèfon, a selecciodigital@fbofill.cat

Data límit de recepció de sol·licituds: 16/07/2023.