Busquem tècnic/a de difusió i incidència

Termini de candidatures: 27/02/2023

• La Fundació Bofill busquem incorporar a l’equip de comunicació de l’entitat un tècnic o tècnica de difusió perquè contribueixi a l’impuls dels canals de la Fundació i doni suport a la implementació de l’estratègia comunicativa dels diferents projectes, iniciatives i programes de l’entitat.
  • Les seves principals responsabilitats seran el lideratge del blog de la Fundació i l’estratègia digital i gestió de xarxes socials i butlletins de l’entitat.
  • Vols contribuir a impulsar projectes i iniciatives amb voluntat de canvi social i lluita contra les desigualtats? Si veus que encaixes en el perfil i vols incorporar-te a l’equip de la Fundació, escriu-nos un correu electrònic amb el currículum i una carta de presentació a selecciocomunicacio@fbofill.cat abans del dilluns 27 de febrer de 2023.

La Fundació Bofill som una entitat sense ànim de lucre creada l’any 1969 amb l’objectiu de promoure la transformació social del nostre país. Centrats en l’àmbit de l’educació, treballem per impulsar recerques, debats i iniciatives per generar oportunitats educatives i combatre les desigualtats socials. Actuem amb llibertat i amb plena independència en relació a les administracions públiques, els partits polítics, les confessions religioses i els interessos econòmics.

Hi ha molts reptes pendents per millorar la societat, però des de l’any 2009 a la Fundació apostem per la millora educativa com una palanca per a la millora social. Creiem que si construïm un sistema educatiu veritablement inclusiu, equitatiu, que generi aprenentatges valuosos i significatius, i que no deixi ningú enrere, contribuirem a fer una societat millor.

Descripció

La missió de la Fundació Bofill és promoure més i millors polítiques públiques que ens permetin avançar cap a una educació de qualitat i combatre les desigualtats. Fem un gran esforç per elaborar propostes i fer-les arribar a tots els actors educatius, i treballem especialment perquè els decisors polítics (govern, ajuntaments, diputacions…) prenguin decisions que posin l’equitat educativa al centre de l’agenda política.

L'equip de la Fundació està format per professionals de la pedagogia, de la sociologia i docents que identifiquen àmbits de recerca i col·laboren amb actors de la comunitat educativa a través de seminaris, jornades… per definir propostes i dissenyar projectes.

Per contribuir a fer arribar els reptes, propostes i projectes de la Fundació al màxim de persones i actors possibles, busquem un tècnic o tècnica de difusió i incidència per incorporar a l’equip i que treballarà de manera autònoma sota la direcció de comunicació.

Els reptes principals d’aquesta posició són impulsar la comunicació dels diferents projectes i iniciatives de l’entitat, liderar el creixement del blog de la Fundació, i gestionar l’estratègia de difusió digital dels continguts amb l’objectiu d’assolir més adhesió i involucració dels actors i sectors de població que comparteixen la voluntat de canvi i millora social.

Responsabilitats

• Liderar, amb la direcció de comunicació, la gestió de les xarxes socials i del butlletí de la Fundació amb l’objectiu principal d’incrementar l’abast dels continguts dels diferents projectes i iniciatives.
  • Responsable editorial i de la difusió dels continguts del blog de la Fundació: coordinació d’encàrrecs d’articles, planificació editorial de temes i formats, generació de continguts a partir d’informes, elaboració d’entrevistes, infografies interactives…
  • Donar suport en la producció i difusió de continguts i materials dels diferents projectes, programes i iniciatives de l’entitat per augmentar-ne el potencial d’incidència política i pública.
  • Planificar i executar accions d’incidència en coordinació amb els diferents projectes per aconseguir el màxim impacte possible (campanyes de sensibilització ciutadana, suport en la conceptualització i organització d’actes, redacció de notes de premsa...).
  • Donar suport en l’elaboració d’accions comunicatives de les diferents iniciatives de la Fundació. Idear amb els caps de projectes, noves accions de difusió, involucració, crides, posicionament social dels reptes i dinamització de comunitats
  • Impulsar, conjuntament amb l’equip de comunicació, l’estratègia de difusió i continguts de la Fundació Bofill (publicacions d’incidència, articles pel blog de la Fundació, notes de premsa, butlletins, xarxes socials…)
  • Liderar i implementar estratègies de captació i fidelització de nous públics en els canals actuals (i nous, si s’escau) de la Fundació.
  • Serà la responsable de liderar l’estratègia a les xarxes socials de la Fundació i tots els productes comunicatius derivats per altres canals. Haurà de tenir coneixements de plataformes de paid media, informes periòdics i experiència en gestió de youtube per maximitzar l’impacte dels continguts audiovisuals.
  • Serà la responsable de coordinar tots els butlletins de la fundació, imprescindible tenir coneixement de mailchimp i altres eines de control i gestió d’aquest tipus de contingut.
  • Col·laborarà amb els diferents proveïdors externs en el disseny, organització d’actes i altres tasques pròpies del departament.
  • Realitzarà informes de resultats i mètriques periòdicament.

Perfil i competències

• Preferentment graduats en Periodisme, comunicació, publicitat i relacions públiques o marketing. Es valorarà formació addicional en àrees de ciències socials.
  • 2 anys d’experiència en posicions similars.
  • Bona capacitat de redacció en formats periodístics, haurà de tenir capacitat per sintetitzar textos llargs i complexos en materials i formats de fàcil comprensió.
  • Alt nivell de creativitat i capacitat d’adaptar un mateix missatge als diferents canals i targets als que ens dirigim.
  • Experiència en la gestió estratègica de canals de comunicació d’una organització: xarxes socials, butlletins Mailchimp…
  • Experiència en l’elaboració i seguiment d’estratègies de continguts i xarxes socials.
  • Capacitat de treballar simultàniament en diferents projectes i desenvolupant tasques diferents.
  • Coneixement i interès per l’àmbit educatiu i social.
  • Coneixement del context social i polític a Catalunya.
  • Fluïdesa i agilitat en la redacció; capacitat de síntesi i d’adaptació de continguts acadèmics a un llenguatge més divulgatiu i públic.
  • Iniciativa, esperit impulsor, creatiu i involucratiu.
  • Capacitat resolutiva, de planificació, flexibilitat i orientació a objectius.
  • Persona rigorosa i eficient, amb alt nivell de planificació i organització personal.
  • Es valorarà el domini de programari de disseny gràfic (Illustrator, InDesign, Photoshop, Canva…)

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució compromesa i pionera en la transformació social contra les desigualtats.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Salari en funció de l’experiència i del perfil de cada candidat o candidata. Rang salarial orientatiu: 23.000-27.000€.
  • Contracte indefinit.
  • Ubicació: Hub Social – Fundació Bofill (c/ Girona 34, interior), al centre de Barcelona.

Altres

• Si veus que encaixes en el perfil i vols incorporar-te a l’equip de la Fundació, escriu-nos un correu electrònic amb el currículum i una carta de presentació a selecciocomunicacio@fbofill.cat
  • No s’admetran sol·licituds per altres vies.
  • Et garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • A la Fundació Bofill estem compromesos amb la diversitat i l’equitat, i és per això que valorarem especialment aquelles candidatures de perfils que actualment estan infrarepresentats en les organitzacions del tercer sector i a la nostra entitat.

Data límit de recepció de sol·licituds: 27 de febrer de 2023