Busquem 1 coordinador/a d'Equitat Digital

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

A Catalunya, tota escola pública hauria de disposar d’una biblioteca escolar degudament dotada de recursos bibliogràfics, tecnològics i humans. L’evidència apunta que disposar d’una biblioteca escolar augmenta els resultats educatius. Ara com ara, a Catalunya, només el 58% dels centres públics disposen d’una biblioteca escolar, quan l’any 2015 eren el 79%. Aquesta situació també té una dimensió de desigualtat social, ja que els centres en entorns més vulnerables són els que mostren una pitjor situació.

També creiem que les biblioteques escolars haurien de ser un node de cultura digital. Espais capdavanters inserits en el projecte educatiu de centre, on el professorat trobi un suport en l’ús de noves tecnologies i la gestió de la informació. I l’alumnat, un espai contemporani a la seva vida des d’on poder explorar, indagar i fins i tot crear coneixements que els hi siguin útils. En aquest sentit, les biblioteques esdevenen un espai ideal per al desenvolupament de les múltiples alfabetitzacions. Les de sempre (lectoescriptura), i també les noves (informacional i mediàtica). Són les grans aliades per a la construcció d’una societat del coneixement més justa i democràtica. Per ara, estem encara lluny d’aquesta biblioteca escolar del s. XXI que desitgem.

Cal oferir propostes innovadores per promoure l’equitat digital com a estratègia de transformació socioeducativa, i concretament, explorar nous models de biblioteca escolar que responguin a les necessitats i expectatives de les comunitats educatives.

Amb aquesta missió, la Fundació Bofill impulsa un projecte pilot per experimentar i promoure canvis entorn el repte de les biblioteques escolars.

La persona que busquem impulsarà el pilot en el territori, amb autonomia i mirada estratègica. Cercarà la màxima qualitat del model, alhora que la seva escalabilitat.

Funcions

• Lidera la implementació i la direcció del pilot a Catalunya als centres educatius, garantint la seva execució i alineament amb l’estratègia d’equitat digital. És la màxima responsable del desplegament operatiu.
  • És la responsable de la interlocució amb l’administració promotora, fent el seguiment d’activitats i objectius, així com els processos de justificació econòmica.
  • Dirigeix els actors que formen part del projecte amb lideratge, capacitat de planificació i vocació d’impacte per a l’assoliment dels objectius fixats.
  • Dirigeix la creació I+D i coneixement per a la implementació del pilot (guies, web, itineraris formatius, vídeos, eines d’avaluació, etc).
  • Conceptualitza i dissenya els actes presencials i virtuals vinculats a l’execució del projecte a Catalunya i de transferència de coneixement.
  • Garanteix una excel·lent experiència dels centres educatius vinculats al pilot vetllant per la qualitat i l’assoliment d’objectius.
  • Disseny i gestió del pla de comunicació del pilot, així com dels canals de comunicació de difusió del projecte (web, butlletí, xxss).
  • Incorpora les innovacions i millores generades en la implementació per a enriquir els recursos de coneixement del pilot.
  • Involucra col·laboradors experts per a contrastar i enriquir els materials del pilot.
  • Captura coneixement derivat de la implementació per a dissenyar l’estratègia per a l’escalabilitat del model, amb el suport de la direcció d’equitat digital.
  • Supervisa el sistema i processos d’avaluació de la intervenció educativa, així com del model.
  • Realitza la planificació i gestió pressupostària.
  • Vetlla per la sostenibilitat i escalabilitat futura del projecte.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l'àmbit de les Ciències Socials.
  • Experiència en gestió de projectes educatius innovadors i en l’elaboració de materials formatius i/o didàctics d’alta qualitat.
  • No és necessari tenir un perfil tecnològic, però es valorarà positivament experiència en l’àmbit del pilot: biblioteques escolars, acompanyament lector, cultura digital, innovació educativa, etc.
  • També es valorarà experiència en l’impuls de projectes nous o iniciatives emprenedores, que requereixen modelatge, pensament estratègic per l’escalabilitat, resiliència i coneixement sobre processos de prototipatge i millora constants.
  • Es valorarà positivament el coneixement de l’aplicació dels marcs competencials actuals de la digitalització educativa en l'àmbit autonòmic, estatal i europeu.
  • Capacitat per treure el màxim aprofitament del coneixement existent, amb creativitat en la implementació i cerca de l’eficiència.
  • Capacitat organitzativa i de planificació, amb alta capacitat d’adaptació als canvis que comporta el projecte. Alta iniciativa i autonomia.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català, castellà i anglès.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya i passió per l’educació.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació 18/09/23.
  • Ubicació: Hub Social – Fundació Bofill, al centre de Barcelona.
  • Jornada laboral de 40 hores setmanals.
  • Total confidencialitat del procés de selecció.
  • Retribució a convenir en funció de l’experiència i perfil del candidat/a.
  • Aquesta posició suposa la contractació fins a l’abril del 2024, amb vocació de continuïtat.

Candidatura

• Si hi estàs interessat o interessada envia el teu CV a selecciodigital@fbofill.cat amb la referència “Cap de projectes d’Equitat Digital”
  • No s’admetran sol·licituds per altres vies, ni es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Et garantim la total confidencialitat del procés de selecció.

Data límit de recepció de sol·licituds: 10/09/2023.