Busquem 1 tècnic/a d'acompanyament d'Equitat Digital

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

A Catalunya, tota escola pública hauria de disposar d’una biblioteca escolar degudament dotada de recursos bibliogràfics, tecnològics i humans. L’evidència apunta que disposar d’una biblioteca escolar augmenta els resultats educatius. Ara com ara, a Catalunya, només el 58% dels centres públics disposen d’una biblioteca escolar, quan l’any 2015 eren el 79%. Aquesta situació també té una dimensió de desigualtat social, ja que els centres en entorns més vulnerables són els que mostren una pitjor situació.

També creiem que les biblioteques escolars haurien de ser un node de cultura digital. Espais capdavanters inserits en el projecte educatiu de centre, on el professorat trobi un suport en l’ús de noves tecnologies i la gestió de la informació. I l’alumnat, un espai contemporani a la seva vida des d’on poder explorar, indagar i fins i tot crear coneixements que els hi siguin útils. En aquest sentit, les biblioteques esdevenen un espai ideal per al desenvolupament de les múltiples alfabetitzacions. Les de sempre (lectoescriptura), i també les noves (informacional i mediàtica). Són les grans aliades per a la construcció d’una societat del coneixement més justa i democràtica. Per ara, estem encara lluny d’aquesta biblioteca escolar del s. XXI que desitgem.

Cal oferir propostes innovadores per promoure l’equitat digital com a estratègia de transformació socioeducativa, i concretament, explorar nous models de biblioteca escolar que responguin a les necessitats i expectatives de les comunitats educatives.

Amb aquesta missió, la Fundació Bofill impulsa un projecte pilot per experimentar i promoure canvis entorn el repte de les biblioteques escolars.

La persona que busquem acompanyarà els centres educatius del pilot amb proximitat a les seves necessitats i iniciativa per aprofitar noves oportunitats.

Funcions

• Coordina la crida a centres educatius, i el seguiment d'aquests, proveint de recursos, orientacions i resolent incidències.
  • Realitza l’acompanyament efectiu dels centres, detectant millores del model, incorporant necessitats dels centres i promovent espais de xarxa i aprenentatge entre els mateixos.
  • Planifica i fa seguiment de les trobades de coordinació amb les entitats col·laboradores.
  • Gestiona la documentació necessària dels centres educatius participants.
  • Garanteix el bon ús dels materials d’aprenentatge i la millora continuada d'aquests.
  • Fa la coordinació tècnica dels actes i espais vinculats a la capacitació, involucració de la comunitat i incidència pública del pilot.
  • Executa tasques de suport a la comunicació i incidència pública del projecte. Així com altres canals de difusió del projecte (web, butlletí, xxss).
  • Estableix els vincles amb els proveïdors corresponents i fa el seguiment pressupostari dels encàrrecs vinculats a la capacitació i acompanyament.
  • Fa seguiment dels col·laboradors experts per a contrastar i enriquir els materials del pilot.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l'àmbit de les Ciències Socials.
  • Experiència en processos de capacitació de projectes innovadors i domini de metodologies de facilitació de l’aprenentatge en grups. Tant el format presencial com híbrid/virtual.
  • Es valorarà positivament experiència coordinant projectes educatius.
  • No és necessari tenir un perfil tecnològic, però es valorarà positivament experiència en l’àmbit del pilot: biblioteques escolars, acompanyament lector, cultura digital, innovació educativa, etc.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya i passió per l'educació.
  • Habilitats d'empatia, comunicatives i relacionals.
  • Alt nivell d'iniciativa i autonomia.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català, castellà i anglès.
  • Certificat negatiu d'antecedents de delictes sexuals.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació 18/09/23.
  • Ubicació: Hub Social – Fundació Bofill, al centre de Barcelona.
  • Jornada laboral de 40 hores setmanals.
  • Retribució a convenir en funció de l’experiència i perfil del candidat/a.
  • Aquesta posició suposa la contractació fins a l’abril del 2024, amb vocació de continuïtat.

Candidatura

• Si hi estàs interessat o interessada envia el teu CV a selecciodigital@fbofill.cat amb la referència “Tècnic d’Equitat Digital”
  • No s’admetran sol·licituds per altres vies, ni es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Et garantim la total confidencialitat del procés de selecció.

Data límit de recepció de sol·licituds: 10/09/2023.