Busquem un/a dinamitzador/a del programa Lecxit - El Prat

La Fundació Bofill  impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

A Catalunya tots els alumnes que acaben la primària saben llegir, però 1 de cada 7 no entén el que llegeix i això compromet el seu rendiment acadèmic i el seu futur social. Davant d’aquesta realitat, la Fundació impulsa el programa LECXIT de lectura per a l’èxit educatiu a diferents centres educatius, biblioteques i entitats de tota Catalunya.

Busquem un dinamitzador/a per als espais LECXIT situats en escoles del Prat de Llobregat, responsable de l’acollida i selecció del voluntariat, del seguiment de les parelles lectores, de la coordinació amb els centres educatius i les famílies i del disseny d’activitats vinculades a la lectura que enriqueixin el programa.

Responsabilitats

Dinamització de l’espai LECXIT

• Coordinar l’assistència i fer seguiment de les parelles lectores.
  • Donar resposta a les necessitats dels i les participants i el voluntariat.
  • Gestionar el contacte amb les famílies i els tutors i tutores dels infants.
  • Garantir diversitat i qualitat de les lectures proposades.
  • Assegurar l’assistència de les famílies a les activitats complementàries.

Acompanyament del voluntariat participant

• Fer la selecció del voluntariat provinent tant dels instituts de secundària com d’altres borses de voluntariat i gestionar la documentació administrativa per a la seva participació.
  • Fer l’acompanyament del voluntariat per a garantir una intervenció de qualitat.
  • Dinamitzar el grup de persones voluntàries i vetllar per la seva formació contínua.

Coordinació amb els centres educatius

• Fer reunions de seguiment amb els tutors/ores dels infants participants.
  • Avaluar l’impacte del projecte en l’alumnat a través de les proves de competència lectora.

Treball en xarxa

• Coordinar-se amb l’equip del programa Interseccions i amb l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.
  • Coordinar-se amb la biblioteca municipal i altres agents comunitaris per a l’enriquiment del programa.

Perfil i competències

• Preferentment estudiants de grau de magisteri, de pedagogia o educació social, o bé titulats en CFGS en integració social o dinamització sociocultural.
  • Amb motivació per a formar part d'un projecte de foment de l’èxit educatiu a través de la lectura, dirigit als infants amb menys oportunitats del Prat de Llobregat.
  • Es valorarà experiència de gestió de voluntariat en organitzacions no lucratives i en projectes socioeducatius dirigits a infància i joventut.
  • Alt grau d’autonomia, habilitats d'empatia, comunicatives i relacionals.
  • Es valorarà experiència prèvia en el sector educatiu del lleure.
  • Passió per l'educació i la lectura.
  • Domini del català, oral i escrit.
  • Disponibilitat de tardes i proximitat geogràfica als centres educatius participants en el programa (El Prat de Llobregat).
  • Certificat negatiu d'antecedents de delictes sexuals.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, la incidència pública, les xarxes de professionals i la utilitat del coneixement.
  • Incorporació immediata.
  • Mitja jornada (20h/setmana): de dilluns a dijous de 15h a 19h i divendres de 9h a 13h
  • Retribució mensual bruta segons escala salarial interna.
  • Contracte indefinit.

Què has de fer per presentar-te?

• Si us plau, envia’ns el teu CV actualitzat al correu electrònic lecxit@fbofill.cat, amb la referència Dinamitzador/a el Prat
  • Et garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • No es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic. No ens ho tinguis en compte!
  • La data màxima per enviar el teu CV és el 09/09/22. Si n’estàs segur/a, no t’esperis fins a l’últim dia, et necessitem!