Més de 100 joves construeixen solucions per transformar l'espai públic en entorns d'aprenentatge, connexió i innovació

Tàrrega i Reus impulsen la seva pròpia hackató cívica amb la metodologia i acompanyament del projecte EDhack.

El projecte nascut al barri del Raval i replicat a Girona segueix creixent, promovent una nova manera de donar resposta als reptes educatius de les comunitats. Des de la col·laboració entre persones diverses i la creativitat enfocada a l’impacte, els participants viuen una experiència única en la que fan xarxa i desenvolupen les seves soft skills d’una manera lúdica.

En aquestes dues noves edicions a Tàrrega i Reus s’han co-creat 24 noves propostes en 16 hores intensives i vibrants. Un munt d’idees i projectes amb diversos nivells de desenvolupant que rebran l’acompanyament i seguiment dels corresponents consistoris.

JOVES PROTAGONISTES

En aquestes noves edicions les EDhackers han estat persones molt joves. Plenes d’energia i amb una gran tendència i facilitat a l’hora de convertir les paraules en fets.

La dinàmica de treball en equip amb ells ha estat àgil i fent ús de múltiples recursos digitals. Així, el 100% dels equips van assolir la creació d’un prototip concret i tangible. Un èxit del que també són responsables les facilitadores i múltiples mentores, que han estat figures clau que han orientat els equips i enriquit el procés creatiu.

Sabem que les propostes dirigides a joves sovint no compten amb els mateixos joves, fet que hem volgut revertir d’una manera radical en aquestes dues edicions a Tàrrega i Reus. D’aquesta manera, les joves han estat les protagonistes creatives i impulsores de l’EDhack. I elles han aprofitat l'oportunitat de passar de la queixes a les transformacions. Un procés d’auto-empoderament del que les entitats impulsores estem molt satisfetes.

L’EDhack incorpora una metodologia i valors inspirats en la cultura hacker que connecta amb les renovacions educatives que estem vivint: aprendre fent, aprofitar les passions i curiositat, enfocament comunitari o l’acceptació de l’error com a font d’aprenentatges significatius. I podem afirmar que funciona, que després de treballar incansablement durant dos dies, els nivells d’energia i emoció van ser espectaculars.

Per tant, es confirma que quan confiem en els joves, quan se’ls hi dóna veu, espai i acompanyament, mai defrauden!

LA TRANSFORMACIÓ DE L’ESPAI PÚBLIC

El repte comú a les dues poblacions: transformar l'espai públic en entorns d'aprenentatge, connexió i innovació per als joves. Ara, un total de 24 solucions que conformen un banc d’idees obert i compartit entre Tàrrega, Reus i totes nosaltres. Us convidem a tafanejar lliurement les solucions, i pensar en noves maneres d’aterrar-ho als vostres territoris.

Entre totes, les propostes, van haver-hi dues de guanyadores: a Tàrrega l’scape room social “Il·lumina Tàrrega” de l’equip Targalògics esdevé l’eina per connectar educació i cultura amb el patrimoni de la ciutat. A Reus la proposta guanyadora de l’equip #RE(US)CENTREM "Tasta l'oci" es basa en la creació d’un passaport d'entitats que permet crear noves connexions entre els agents educatius, socials i culturals de la ciutat.

Els equips responsables de les àrees de joventut dels ajuntaments de Tàrrega i Reus inicien ara la següent etapa: implementar les propostes guanyadores a partir d’un procés mentoratge i acceleració dels projectes escollits. Així com el seguiment de totes les propostes que tinguin potencial per créixer i arribar a pilotar-se.

MÉS EDHACK

Després d’aquestes 4 edicions, quina serà la propera? Nosaltres oferim eines per a organitzadors, una metodologia de creativitat col·lectiva i un equip de primer nivell per acompanyar la teva comunitat.

Dona el pas. Atreveix-te a hackejar l’educació!

EDHack Reus
EDhack Tàrrega