El laboratori d’equitat digital de la Fundació Bofill s’expandeix al País Basc amb un acord amb clúster GAIA

• Amb el propòsit compartit de fer front a les bretxes digitals i generar noves oportunitats educatives en el territori.
  • Sota la denominació 'Xarxes d'innovació i transformació digital per a l'equitat', el projecte es desenvolupa al llarg del 2023 amb finançament del Ministeri de Treball i els fons NextGenerationEU de la Unió Europea.

27 de juliol del 2023 - La Fundació Bofill i el Clúster GAIA (Asociación de Industria del Conocimiento y Tecnología Aplicada de Euskadi) han constituït una aliança per fomentar la transformació digital de les entitats que formen part de l'economia social, així com dels centres educatius de Catalunya i la Comunitat Autònoma Basca.

La col·laboració permetrà accelerar l’impacte de les accions de sensibilització i acompanyament del laboratori d’equitat digital, per així impulsar una transició digital més equilibrada i justa en el sector de l’economia social i les comunitats educatives. S’abordaran temàtiques vinculades a la indústria 4.0, com ara la intel·ligència artificial (IA) o la fabricació digital democràtica. També es promourà el pensament computacional com a estratègia d’inclusió digital i igualtat d’oportunitats. Alhora, s’explorarà el potencial de la cultura digital per a repensar espais com les biblioteques escolars.

En aquest sentit, des d'ambdues entitats subratllen que encara hi ha pocs espais de col·laboració real entre entitats, empreses de l'economia social, l'administració i les universitats. No obstant això, una major interconnexió i confiança entre els actors de l'ecosistema es fa imprescindible per abordar les transformacions digitals i socials que han de venir. Aquesta és una de les problemàtiques a què pretenem donar resposta amb el projecte amb què pretenem escalar la transformació digital de les empreses d’economia social.

Per això, el projecte contempla el desenvolupament de xarxes d'innovació que potenciïn aquesta transformació digital, així com la posada en marxa d'un laboratori descentralitzat d'equitat digital, seguint els principis dels living lab, com a metodologia per involucrar els diferents actors, cocrear solucions i compartir en obert els resultats amb tota la comunitat.

En aquest sentit, ambdues entitats desenvoluparan activitats com: jornades de sensibilització sobre els riscos i oportunitats de la digitalització dels espais socioeducatius, cívics i comunitaris; realització de trobades en format hackató o seminaris d’expertes.

Gràcies a aquesta aliança, tindrem la capacitat d’augmentar la cerca i publicació de coneixement, projectes i solucions a l’espai virtual del laboratori.

El projecte de Fundació Bofill i GAIA pretén impulsar la transformació digital a les entitats d'economia social de Catalunya i el País Basc.

Per a més informació: Héctor Gardó (director d'Equitat Digital) 617597197 / hgardo@fbofill.cat