El programa Mentora busca més mentors i mentores per al curs 2024-25!

• Et consideres una persona empàtica, pacient, i t’han dit més d’una vegada que saps escoltar? Tens ganes d’implicar–te en un projecte per combatre l’abandonament escolar?
  • Forma part de Mentora i acompanyaras un o una estudiant d'ESO perquè decideixi continuar estudiant.

El programa Mentora torna a engegar la crida a diversos punts del territori català per a persones que tinguin ganes d'esdevenir referents de joves de 3r i 4t d’ESO en el seu camí cap a la secundària postobligatòria.

Volem que cada jove que ho necessiti tingui l’acompanyament d'algú amb qui trobar-se, conversar i prendre decisions sobre el seu futur. I proposem fer-ho amb mentoria perquè sabem que és una metodologia que funciona, i implica tota la societat en l’èxit educatiu.

Quasi 500 mentores i 170 parelles

El curs passat, gairebé cinc-centes persones van respondre a la crida de Mentora, que han permès dur a terme cent setanta parelles de mentoria a quinze punts repartits per tot Catalunya.

Més de la meitat del voluntariat repetirà l'experiència, però en necessitem més!

Mentora és un programa impulsat des de la Fundació Bofill en aliança amb administracions locals, entitats socioeducatives i centres d’educació secundària, que té l’objectiu de promoure la continuïtat educativa de l’alumnat d’ESO cap als cicles formatius de grau mitjà o el batxillerat i prevenir l’abandonament escolar prematur al nostre país.

Ho fem gràcies a la contribució dels mentors i mentores, a qui donem formació, eines i acompanyament perquè facin la seva tasca amb el jovent de forma segura i efectiva. Més de la meitat del voluntariat repetirà aquest curs l’experiència, però en necessitem més.

T’interessa participar-hi?

Enguany hem crescut i hi ha més oportunitats de voluntariat per ser referent d’alumnat a nous indrets del territori durant el proper curs 2024-25. Si t’interessa o coneixes algú a qui li podria interessar, aquí trobaràs tota la informació i el formulari d’inscripció.

On pots fer-ho?

Els Punts Mentora estan impulsats i constituïts per equips de professionals d'entitats, ajuntaments i centres educatius d'arreu de Catalunya. Som presents a les quatre demarcacions, i s'aniran obrint nous indrets des d'ara fins a setembre

Per això, no deixis de demanar–nos informació o d’apuntar-te encara que no trobis un punt que et vagi bé.

Contra l'abandonament escolar, #MentoraTuTambé.

Per saber-ne més:

El programa Mentora en un minut:

Coneix els testimonis:

5 claus per entendre la relació entre la mentoria i la continuïtat educativa