Hem trobat... (setembre)

A continuació la selecció de recerques i recursos sobre educació que hem trobat a la xarxa i que hem difós via Twitter durant el darrer mes. Si vols estar informat diàriament i rebre aquesta i altra informació a través del Twitter, segueix-nos a @FundacioBofill TIC i Educació "Teconologia i escola: què funciona i per què" de Francesc Pedró. Un document bàsic per comprendre els reptes http://bit.ly/uzYgO7 El Future Classroom Lab imagina i assaja com podria ser l'aula del futur, per acollir tot el potencial de les TIC http://fcl.eun.org/welcome Informe Horizon 2012: Les tecnologies en el futur de l'educació http://bit.ly/Q51wO1 i de l'educació superior http://bit.ly/AqGZ2I Pot la Khan Academy (o similars) suposar una revolució en la manera d'ensenyar i aprendre? Una lectura crítica (angl) http://bit.ly/PHhzh7 És diferent l'assetjament per internet (cyberbullying) d'altres formes d'assetjament escolar? reflexions i links (angl) http://bit.ly/Ri1eUT El software de detecció de similituds: una solució al plagi electrònic? Avaluació del potencial i límits (en francès) http://bit.ly/RnSKGR Nou llibre de l'OCDE per Francesc Pedró: Connected Minds Technology and Today's Learners: http://goo.gl/H5wrC Elements centrals per a la construcció d'entorns d'aprenentatge innovadors amb tot el potencial de les TIC (angl) http://bit.ly/UxidBg Aprenentatge How Children Succeed de Paul Tough: la formació del caràcter i les habilitats no cognitives són la clau (angl) http://bit.ly/PpyCFc Si teniu una estona (i voleu practicar l'anglès!), escolteu l'entrevista amb l'autor http://bit.ly/QBfUPc Research Links 'Responsive' Teaching to Academic Gains. Aprendre en entorns segurs, encoratjadors i alegres (en anglès) http://bit.ly/Pe9DoW RT @apscatalunya Com crear les condicions adequades en un centre educatiu perquè els projectes d'aprenentatge servei tinguin èxit? (EN) http://goo.gl/kXvcj What does the existing knowledge base tell us about the impact of networking and collaboration? Principals resultats http://bit.ly/PiXWMV Can Bilingualism Counteract Effects of Poverty? Article sobre el que diu la recerca del bilingüisme i l'aprenentatge http://bit.ly/PmSeaR L'impacte del clima escolar sobre els aprenentatges, la seguretat i la salut de mestres i alumnat. Propostes de millora http://bit.ly/ MVGosq Serveixen els programes d'ampliació dels temps d'aprenentatge (extraescolars, sisena hora, etc)? Evidències dels EUA http://bit.ly/P0Clbp Els infants necessiten més joc i menys pressió d'aprenentatges precoços: arguments i evidències (anglès) http://bit.ly/uqDI2T. Més info (recerca, dades...) sobre la necessitat i sentit del joc infan