La comunitat educativa finança 11 projectes educatius

El 26 de novembre vam finalitzar la primera edició de Fem Educació, plataforma de micromecenatge per la innovació educativa impulsada per la Fundació Jaume Bofill amb el suport de la Fundació Goteo, per  que ha permès finançar 11 projectes a partir del suport i col·laboració de la comunitat.

A Catalunya moltes iniciatives de docents i emprenedors educatius tenen dificultats per visibilitzar-se, créixer i beneficiar a molts alumnes. Hi ha iniciatives que podrien ser una palanca de canvi per altres centres però que es queden en el context immediat dels que ho implementen. També hi ha projectes i coneixements orientats a la millora educativa que no tenen finançament per fer-se realitat.

El procés actual de transformació del sistema educatiu requereix d’emprenedors que generin idees, de generositat per compartir aquestes iniciatives obertament i d’una comunitat compromesa que els hi doni suport per fer-les viables.

Per potenciar que emergeixin experiències, idees i models que millorin l'educació la Fundació Jaume Bofill va impulsar, al febrer de 2017 la crida oberta Fem Educació. Dels 38 projectes presentats a la convocatòria, es van seleccionar un total de 13 iniciatives.

Més de 750 col·laboradors amb el seu recolzament han donat viabilitat els projectes. Aquests han recollit 62.924 € dels quals 22.581 € han estat aportats pel fons regadiu de la Fundació Jaume Bofill. Aquest fons té com a objectiu incrementar les possibilitats d’èxit dels projectes.

Els 11 projectes que han assolit el finançament han estat:

  • Projecte HANDWORK. Es tracta d’un model cooperatiu on alumnat de 3r i 4rt d'ESO reforça les competències bàsiques alhora que realitza i gestiona productes, serveis i activitats.   http://bit.ly/2ihLczG
  • Instròniks. Projecte educació maker. L’objectiu és generar un manual digital interactiu per a que qualsevol membre de la comunitat conegui el món de la robòtica educativa i les seves utilitats. La guia ofereix orientacions per tal que els docents i l’alumnat construeixin instruments electrònics http://bit.ly/2ztfraX
  • SIRKELS. El projecte pretén millorar l’intercanvi de pràctiques i coneixements entre els docents dels centres educatius a través de la creació d’espais de confiança, de cohesió i reflexió entre iguals. http://bit.ly/2ysSCnD
  • Moneda Social l’institut. Un projecte de l’IES Manresa SIS que aposta per l’equitat educativa a través de la creació i el desplegament d’una moneda social que serveixi per a generar oportunitats d'aprenentatge, fomentar l'autonomia i la igualtat d’oportunitats. http://bit.ly/2A5De1g  
  • Juguem a (des)vestir aliments? L’objectiu és oferir una eina de sensibilització que fomenti el pensament crític i els valors sobre el consum responsable a partir del coneixement i anàlisi  dels processos de distribució i subministració alimentaris. http://bit.ly/2wJSQaL  
  • Banc del Temps Escolar. El BTEscolar s’ha mostrat eficaç en la millora de la convivència i en l’increment del rendiment escolar. És un programa educatiu basat en l'aprenentatge cooperatiu i en els principis del Banc del Temps. http://bit.ly/2yvITPm  
  • "Let's debate!". Projecte que promou el pensament crític i analític, les habilitats comunicatives, l’oratòria i la llengua anglesa. http://bit.ly/2yuvO8H  
  • BiniArt. Creativitat artística en família. Té la voluntat de crear un espai artístic per a tota la comunitat educativa de Binissalem per desenvolupar diferents tipus d'activitats que fomentin l'auto-coneixement com a eina transformadora de l'entorn. http://bit.ly/2xLgCQM  
  • Catàleg d'Experiències Lúdiques. Pretén crear un banc d’experiències web d’ús dels jocs de taula com a eina educativa. L’objectiu  és recollir i difondre aquestes iniciatives com a font d’inspiració per altres per tal que siguin conegudes, reproduïdes i adaptades. http://bit.ly/2yvIKvi
  • Roca & Agua. Dirigit a escoles primàries per a prevenir l'assetjament escolar. És un programa certificat a Holanda que té un enfocament constructiu centrat en desenvolupar la assertivitat i la necessitat de sentir-se segur (roca) i en la capacitat i flexibilitat de col·laborar i jugar junts respectant l'altre (aigua). http://bit.ly/2yvObub  
  • HORTALITZA'T NORFEU!. Un projecte per a la inclusió i l’aprenentatge d’alumnat amb risc d’abandonament prematur que parteix de la utilització de l’hort escolar com a recurs pedagògic per fomentar l’educació comunitària i l’educació integradora i competencial.  http://bit.ly/2ytP7yP
Notícies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar