L'aprenentatge basat en projectes millora significativament els resultats de l’alumnat de primària i secundària
10/12/2019
Els beneficis del treball per projectes s'observen en els resultats acadèmics (sobretot en l'àmbit lingüístic i social) i en la satisfacció de l'alumnat envers l'experiència educativa
El treball per projectes ha esdevingut punta de llança de tot el moviment d’innovació i transformació educativa que viu actualment el nostre sistema educatiu. A la pràctica, però, l’aprenentatge basat en projectes estat desenvolupat de formes ben diverses per part dels centres i docents: en el marc d’una assignatura o com a projectes globalitzats, amb durades variables, amb diferents tipus d’autonomia, treball cooperatiu entre els alumnes i productes resultants, diferents col·lectius d’alumnat, etc. Quines d’aquestes fórmules funcionen millor, en quins contextos i per a quin perfil de centres i alumnes?
L’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació presenten un informe que revisa els resultats de 300 estudis que analitzen de forma rigorosa l’impacte que tenen diferents enfocaments i programes de treball per projectes sobre el rendiment i els aprenentatges de l’alumnat. Aquest informe s’emmarca en la iniciativa Què funciona en educació?, que forma part del projecte “Escoles d’evidència: la recerca per a la millora educativa”, impulsat en aliança per totes tres institucions.
Els resultats d’aquesta revisió ?? la més extensa sobre el tema feta fins ara ?? es presentaran en un acte a l’Espai Bonnemaison el proper 12 de desembre, a les 17:30h., que comptarà amb professionals de centres educatius, experts en la matèria i representants del Departament d’Educació.
Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta, i aquí