Més de 10.000 famílies han rebut el seu kit lector del LECXIT

La crisi sanitària generada per la covid-19 està provocant un increment de les desigualtats educatives i una pèrdua d’aprenentatges, especialment en l'alumnat més vulnerable. Davant d'aquests efectes, la promoció de la lectura és una resposta eficaç per enriquir educativament l'estiu i garantir un inici de curs amb majors garanties d'èxit.

Les evidències científiques ens diuen que un bon desenvolupament de la comprensió lectora a primària és un dels factors preventius del fracàs escolar. Tot i així, a Catalunya 1 de cada 7 infants no aconsegueix assolir un nivell lector que li garanteixi l'èxit educatiu.

És per això, que el projecte Lecxit, lectura per a l'èxit educatiu, impulsat per la Fundació Bofill llança la campanya Guanyem un estiu lector amb l'objectiu d'oferir un kit lector a tots els centres educatius de Catalunya. Aquest vol dotar a les famílies de 4t, 5è i 6è de primària de recursos didàctics que promoguin l'hàbit i el gust per la lectura dels seus fills i filles durant l'estiu.

Ningú neix ensenyat, les famílies tampoc. Per això, les recomanacions que des dels centres educatius poden rebre són claus per a garantir un inici de curs amb més oportunitats d’èxit educatiu.

Què proposem als centres educatius?

1. Citar a les famílies 4t, 5è i 6è de primària a reunions presencials o aprofitar les reunions individuals a través de les tutories de final de curs per entregar el kit lector i sensibilitzar en la importància de promoure la lectura durant l’estiu.
  2. Fer arribar els continguts del kit al màxim de famílies a través de la difusió a altres centres, biblioteques i entitats socials utilitzant les xarxes socials. Podeu compartir totes les accions que porteu a terme dins la campanya amb el hashtag #EstiuLector com són les reunions, la resposta de l’alumnat quan rep el kit lector i les seves reaccions, etc.

Què hi trobaràs kit lector?

• Document explicatiu per a les famílies detallant el material que inclou i el seu funcionament. Aquest està en català i traduït al castellà, àrab i urdú per facilitar la seva comprensió.
  • Infografia amb 5 claus per promoure la lectura a casa. Aquesta està redactada en català i al dors compta també amb una traducció al castellà, àrab i urdú. Cadascuna de les cinc claus de la infografia va acompanyada d’un vídeo explicatiu en català i castellà que podeu trobar a l’enllaç https://lecxit.cat/recursos/ o accedint a través d’un QR.
  • Guia elaborada per en Jaume Centelles amb 12 propostes per promoure la lectura dels fills i filles a casa.
  • Carnet de viatge lector. Els infants disposen d’un carnet lector que els serveix per registrar els llibres que llegeixen durant l’estiu. És un estímul visual que reconeix el viatge d’estiu de cada alumne/a a través de 10 aventures apassionats.

Quan vagin a la biblioteca a fer el retorn o recollida de llibres, des de la biblioteca els ho posaran un segell. Quan els nens i nenes tornin a l’escola podran entregar-lo al tutor/a per a que aquest reconegui l’esforç de l’alumne amb un diploma o de la manera que esculli el centre educatiu.

• Llibres a partir de la cessió per part de la biblioteca municipal o el servei de préstec.

Vols un kit lector?

Les escoles interessades en rebre kits lectors per a les famílies de 4t, 5è i 6è de primària del centre han d’omplir aquest formulari i des de la Fundació Bofill els enviarem gratuïtament el nombre de kits que demanin.

Per a qualsevol dubte o aclariment poden enviar un correu electrònic a lecxit@fbofill.cat o contactar a la Fundació Bofill al 934 588 700.