Panel de Desigualtats a Catalunya (PaD): Quins factors expliquen les trajectòries educatives?

Quins factors expliquen millor les trajectòries educatives? Quin pes hi juga l'origen social? I quin el capital cultural familiar? En definitiva, hi ha alguna relació entre la mobilitat social i la "mobilitat cognitiva"?

Fins a quin punt els nostre nivell educatiu afecta amb qui ens relacionem i de quines amistats ens envoltem?
Podem establir relacions entre nivells educatius i cohesió social? Quin paper juga el talent (estudis i habilitats personals) en la nostra trajectòria acadèmica i laboral? De què depèn que siguin exitoses i satisfactòries?
Aquestes entre altres preguntes són les que s'han formulat Xavier Martínez-Celorrio i Antoni Marín Saldo en el marc d'una nova investigació. Partint del magnífic treball realitzat entorn de la mobilitat social a Catalunya, Celorrio i Marín tornen a endinsar-se en les dades del Panel de Desigualtats a Catalunya (PaD), ara ja amb les onze onades de dades completes i depurades (2001-2012).

La investigació tindrà dos grans blocs: el primer per explorar la relació entre origen familiar, talent acadèmic i trajectòries socials. La segona part de la investigació es preguntarà sobre l'educació, l'ocupació i xarxes socials de proximitat, un anàlisi innovador a Catalunya per al qual el PaD aporta dades actualitzades i amb perspectiva longitudinal.

Notícies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar