Un col·lectiu d’escoles i instituts denuncia que l'actual sistema d'accés a la universitat (PAU) frena la transformació educativa

El Fòrum Futurs de l’Educació el composen 31 centres, molts dels quals referents d’Escola Nova 21, per contribuir al debat mundial sobre l'educació al segle XXI.

El Fòrum Futurs de l’Educació, que aplega 31 escoles i instituts compromesos amb la transformació educativa, ha presentat el document "Un batxillerat sense aquesta selectivitat és possible".

• El col·lectiu reclama la necessitat i la urgència d'un canvi de model en les PAU i l'educació postobligatòria.
  • Afirmen que el model actual de les PAU dificulta un enfocament competencial, integral i personalitzat de l'educació.
  • El document fa notar l’immobilisme dels responsables de les PAU a l’administració i a les universitats, que van frenar la proposta de canvi de model de les proves, per fer-les més competencials i menys memorístiques.
  • Afirmen que la reforma de les PAU és una proposta de mínims, perquè l’alternativa transformadora seria “suprimir les PAU i definir un nou sistema de qualificació competencial del Batxillerat, acabant amb la visió finalista dels exàmens, i treballar en propostes més agosarades per repensar l'educació postobligatòria”.
  • Els centres d’Els Futurs de l’Educació es posen a disposició de l'Administració per treballar proactivament per fer realitat aquest canvi, a partir de les següents propostes concretes:

Promoure un estudi que determini si les mitjanes del batxillerat són prou significatives per preveure la nota de la selectivitat, i per tant, determini si és necessari condicionar el procés d'accés a la universitat a un examen que creuen que no ofereix informació addicional sobre l’assoliment acadèmic del o la jove.

Establir centres pilot on de manera experimental s’assagin escenaris alternatius per a la franja 16-18, per engegar propostes que permetin replantejar el que encara és un dels colls d'ampolla principals de la transformació educativa al nostre país.

Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta, i aquí.