Quines polítiques de petita infància necessitem?
16/10/2015
Les polítiques de petita infància es troben en la cruïlla dels debats sobre la conciliació, la qualitat educativa dels serveis de petita infància, el potencial per a l’equitat educativa i les necessitats de la infància i les famílies així com del debat sobre la privatització dels serveis públics, els nous models de gestió i l’eficiència de la despesa social. En el context internacional hi ha un interès renovat pel tema en clau de millorar els resultats acadèmics i la competitivitat dels sistemes.
L’oferta d’escola bressol a Catalunya, s’ajusta a la demanda? Respon a les necessitats existents? La provisió actual arriba a qui més ho necessita? Quines alternatives hi podria haver per tenir cura i educar els infants fins als 3 anys? El model actual d’escola bressol és el millor que es pot imaginar? És el que volen totes les famílies, o caldria diversificar l’oferta?
Aquestes són algunes de les preguntes a les quals volem donar resposta amb el projecte “Noves polítiques de petita infància”. L’investigador Jaume Blasco està elaborant una diagnosi sobre les polítiques actuals a Catalunya, que permeti entendre quins són els debats i com s'estan plantejant, a quina necessitat present i futura responen els serveis, quins són els actors principals i quines les evidències científiques disponibles. L’objectiu és disposar un estat de la qüestió que dibuixi línies de treball futur, tant en recerca com especialment en la recomanació de polítiques públiques.