Suport Educatiu
Acompanyament per accelerar oportunitats
Completat“Suport educatiu. Acompanyament per Accelerar oportunitats” és un projecte d’avaluació d’impacte en tres grans àrees de l’aprenentatge: la comprensió lectora (programa LECXIT), les habilitats matemàtiques (programa MATH TUTORING) i les habilitats socioemocionals (programa PENTABILITIES). El projecte es va implementar el curs 2022-23 arribant a més d’11.500 alumnes en situació de vulnerabilitat.
Viure en condicions de vulnerabilitat compromet greument l’evolució acadèmica de l’alumnat. Els infants i joves de famílies de renda baixa tendeixen a presentar resultats acadèmics més baixos i són més propensos a abandonar prematurament els estudis.
L’èxit educatiu és un factor protector de l’exclusió social en infància i adolescència desafavorida. Els tres programes de Suport Educatiu són intervencions de màxim impacte, avalades per l’evidència, que reforcen la tasca dels i les docents.
La proposta de Suport Educatiu ha comptat amb la implicació de més de 230 centres educatius a Catalunya, Andalusia, Ceuta i Melilla proporcionant models d’aplicació fàcils i d’impacte comprovat. Suport Educatiu permet multiplicar les oportunitats d’èxit educatiu, reduir la inequitat i incorporar-se a la política pública construint models efectius i replicables.
El projecte de Suport Educatiu compta amb un procés de recerca i avaluació que permetrà validar els resultats obtinguts i contribuir a fomentar polítiques públiques que se centrin en resultats evidenciats científicament.
Els tres programes que formen part de Suport Educatiu són:
- LECXIT. Un programa de mentoria extraescolar individualitzada per a la millora de la comprensió lectora.
- MATH TUTORING. Un programa de tutoria extraescolar d’enriquiment matemàtic en petits grups de 3 o 4 infants per tutor.
- PENTABILITIES. Un programa per a fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat d’ESO a l’aula.
Consulta més informació, a www.suporteducatiu.org
Blog
Llegeix els articles relacionats
Què hi ha darrere la competència en comprensió lectora?
Què hi ha darrere la competència en comprensió lectora?
Alerta per l’acusat descens en competència matemàtica: com podem evitar la seva cronificació?
Alerta per l’acusat descens en competència matemàtica: com podem...
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
La recerca al servei de les oportunitats educatives
La recerca al servei de les oportunitats educatives
En el marc del projecte de Suport Educatiu, acompanyament per accelerar oportunitats, la Fundació Bofill ha liderat una avaluació d'impacte (RCT) pionera al nostre...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Acte de cloenda del projecte de Suport Educatiu
Acte de cloenda del projecte de Suport Educatiu
Acte de cloenda del projecte ‘Suport Educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats’, adreçat a tots aquells centres educatius que el curs 2022-23 han participat...
04/07/2023 10:00h - 14:00h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Festa del Voluntariat Lecxit
Festa del Voluntariat Lecxit
S'acosta el final d'un curs molt intens i emocionant, i és moment de celebrar-ho! El programa Lecxit, que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a...
09/06/2023 17:00h - 19:00h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
29/11/2022 10:30h - 14:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball del gust per la lectura per la millora de la seva comprensió lectora.
-
MATH TUTORING és un programa d’enriquiment matemàtic a través de tutories en petit grup que té per finalitat augmentar la competència matemàtica d’alumnat amb dificultats en la matèria i accés limitat a recursos complementaris. L’objectiu últim és maximitzar les oportunitats d’èxit educatiu d’aquest alumnat.
-
PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Mireia Mas
Adjunta a la Direcció de programes
Llicenciada en Psicopedagogia i diplomada en Educació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i màster en Gestió d’Empreses d’Economia Social per l’idEC de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Compta amb una àmplia experiència en el tercer sector social de Catalunya, en el disseny, la…
Veure’n més
-
Lídia Climent
Adjunta a la Direcció General
Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i especialitzada en Drets Humans i Cooperació al Desenvolupament, ha exercit diversos càrrecs a ONG internacionals que l'han portada a viure a cavall entre Catalunya i els EUA, amb un parèntesi llarg a Guatemala on va poder col…
Veure’n més
-
Maria Calsamiglia
Cap del programa PENTABILITIES
Doctora en Medicina Veterinària per la Universitat de Minnesota (EEUU) i professora de ciències d’ESO i Batxillerat durant més de catorze anys, ha dissenyat i dirigit el programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya Caixa (actual Fundació La Pedrera) i coordinat el programa d’excel…
Veure’n més
-
Carles Nieto
Direcció adjunta al programa Lecxit
Graduat en pedagogia a la Universitat de Barcelona i educador social.Treballa des de fa vint-i-cinc anys vinculat al sector educatiu i social. Va començar com a voluntari al món del lleure, i des d'aleshores, ha treballat en la coordinació i direcció pedagògica de projectes en especial d'in…
Veure’n més
-
Agnès Pàmies
Directora Code Club
Diplomada en Educació Social, llicenciada en Psicopedagogia i amb un postgrau en Intervenció amb Infants i Adolescents en Risc Social, complementa la seva formació en l’àmbit socioeducatiu amb estudis de Direcció d’Entitats No Lucratives i un màster en Gestió Estratègica de la Informació …
Veure’n més
-
Martí Rovira
Diplomat en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Àmplia experiència en la gestió integral de programes d'acció social adreçats a població migrant i refugiada nouvinguda. Els darrers 10 anys ha estat vinculat a Creu Roja, des d'on ha liderat part de l'estratègia d'acollida de l'enti…
Veure’n més
-
Juan Valencia
Cap d'IT de Suport Educatiu
Màster en Innovació i Emprenedoria a ESADE i postgrau en Gestió Tecnològica. Va ser director de Tecnologia a Innpactia, una plataforma dedicada a l’emprenedoria que té per objectiu trobar oportunitats de finançament per a companyies del tercer sector d’Amèrica Llatina. A més, ha treballat e…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Sandra Aguilar
Coordinadora Territorial de Code Club
Coordinadora Territorial de Code Club Graduada en Educació Social a la Universitat de Barcelona. Amb més de catorze anys d'experiència vinculada al sector social i educatiu amb diferents entitats, principalment amb infància i adolescència en situació de risc. Durant els darrers anys, desta…
Veure’n més
-
Xavier Alarcón
Impulsor de Passaport Edunauta (Aliança Educació 360)
Impulsor de Passaport Edunauta (Aliança Educació 360) Doctor en Educació per la UDG, on ha estat enfocat en estudiar projectes de mentoria social per a joves immigrants extutelats i persones refugiades. Es va graduar en Treball Social per la URV i va realitzar el Màster Interuniversitari en Jov…
Veure’n més
-
Alex Arasanz
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Màster d'Economia amb especialització en Política Pública i Data Science per la Universitat de Tilburg (TiU). Ha estat treballant en investigació econòmica al Centre de Recerca d'Economia i la Salut (CRES-UPF) i al Center of Economic Resea…
Veure’n més
-
Lucie Baborova
Project Manager d'Investigació i desenvolupament TIC
Després de realitzar el màster en Relacions Internacionals a la Universitat Charles de Praga, va treballar en funcions administratives, de comunicació i gestió de projectes en ONG centrades en la cooperació al desenvolupament i la integració migratòria, seguida d'experiència a l'agència de la UE.&n…
Veure’n més
-
Neus Banqué-Martínez
Tècnica de recerca de l'avaluació qualitativa dels programes de Suport Educatiu
Doctora en didàctica de les Ciències i les Matemàtiques per la UAB, Llicenciada en Psicopedagogia per la UOC, i formació inicial de Mestra per la UB. La seva trajectòria professional es vincula a la formació inicial i permanent de mestres i professionals de l’educació, com a professora associad…
Veure’n més
-
Candela Blanco
Tècnica de coneixement MATH TUTORING
Graduada en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster del professorat a la mateixa institució. Amb experiència en el món de la consultoria social. Especialment en l'àmbit de l’administració local, generant eines, diagnosis i plans estratègics aplicats per a la millora de les po…
Veure’n més
-
Mercè Capell
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduada en Negocis i Màrqueting Internacionals per ESCI-Universitat Pompeu Fabra, i Màster en Estudis de Desenvolupament, per la London School of Economics, amb l'especialització d'economia aplicada al desenvolupament. Els seus interessos engloben l'economia del desenvolupament, conductual i l'…
Veure’n més
-
Artur Cortés
Llicenciat en Farmàcia per la Universitat de València i ha cursat el màster de Formació de Professorat d'Educació Secundària i Formació Professional en el marc del programa d'inducció a la docència de la Fundació ExE. A més de treballar com a docent de ciències a centres de màxima complexitat,…
Veure’n més
-
Juan Díaz
Assistent de dades de LECXIT (Suport Educatiu)
Llicenciat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Màster d'Economia i Finances a la Barcelona School of Economics (BSE) amb especialització en recerca econòmica. Els seus interessos engloben l'economia del desenvolupament, l’economia conductual i l’economia experimental. Actual…
Veure’n més
-
Toni Forteza
Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva trajectòria professional ha estat sempre lligada als mitjans locals. A Badalona Comunicació és on ha desenvolupat bona part de la seva carrera. En aquest espai ha dirigit i/o presentat programes com els informatius, el 5co…
Veure’n més
-
Marina Gallardo
Tècnica d'acompanyament a centres MATH TUTORING
Graduada en Psicologia per la UAB i màster en Neuropsicologia per la UOC. Actualment, està finalitzant l’especialització en Psicopedagogia. Tot i haver focalitzat la major part de la seva experiència laboral amb el col·lectiu de gent gran, vetllant pel seu bon envelliment actiu i el seu benest…
Veure’n més
-
Laura Garcia Delclós
Tècnica de coneixement PENTABILITIES
Tècnica de coneixement a Pentabilities. Anteriorment ha estat assistenta de recerca, fent anàlisi de dades, i ha estat assitent de professora de matemàtiques. També s’ha dedicat a crear i implementar projectes i activitats interdisciplinàries extraescolars per a infants i adolescents de div…
Veure’n més
-
Maria Garcia
Tècnica de gestió i implementació PENTABILITIES
Graduada de Psicologia a la Universitat de Lancaster, Anglaterra. Com a psicòloga, vol contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones, i creu que per aconseguir això s'ha de començar millorant l'educació. Ha estat assistenta de recerca a la Universitat de Lancaster, professora d'e…
Veure’n més
-
Ona Guiteras
Assistent de recerca LECXIT (Suport Educatiu) i MATH TUTORING
Graduada en Economia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Anàlisi Econòmic per la Universitat Carlos III de Madrid, on va exercir com a assistent de docència. Té experiència com a consultora econòmica i analista de negoci. Ha sigut voluntària en centres d'educació en el lleure du…
Veure’n més
-
Víctor Casanova
Graduat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Rovira i Virgili. Va cursar el grau superior en administració i finances.La seva experiència laboral va iniciar-se en diferents empreses com a administratiu comptable. Aquest últim any es va embarcar a Holanda per a treballar de Coor…
Veure’n més
-
Núria Comas
Coordinadora de projectes d'evidències en educació
Coordinadora de projectes d'evidències en educació Llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Història del Món per la Universitat Pompeu Fabra. S’incorpora a la Fundació Jaume Bofill el 2020 com a coordinadora del projecte Què funciona en educació?…
Veure’n més
-
Najiba El Amrani
Project Manager de recerca del programa LECXIT (Suport Educatiu)
Graduada en Economia per la Universitat d'Almeria, i màster en Anàlisi Econòmic per la Universidad Carlos III de Madrid. Experiencia en el disseny, producció i ús de dades de l'Enquesta Financera de les Famílies.
Veure’n més
-
Neus Giménez
Graduada en Humanitats (UPF), Màster de Formació del Professorat de Secundària amb especialització en Geografia i Història (UNED) i Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (UPF). La seva trajectòria professional comença a l’aula, treballant en centres d’alta complexitat…
Veure’n més
-
Montse Gisbert
Llicenciada en Història per la Universitat Rovira i Virgili, posteriorment també va cursar un màster de Gestió del Patrimoni Cultural a la Universitat de Barcelona i un màster en Màrqueting Digital a la Universitat Oberta de Catalunya. Amb la UOC, a més a més, va especialitzar-se en Relacio…
Veure’n més
-
Elena Justo
Tècnica d’acompanyament a centres, PENTABILITIES
Llicenciada en Arquitectura per la Universitat Politècnica de Catalunya, Màster en Formació del Professorat especialització de Matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, postgrau en Estratègies Educatives per a la Ciutadania Global per la Universitat de Barcelona i Certificat de Profes…
Veure’n més
-
Pau Martínez
Tècnic d’acompanyament a centres PENTABILITIES
Graduat en Nanociència i Nanotecnologia per la UAB i alumni del programa Empieza por Educar. Els últims tres anys, ha treballat de professor de ciències en tres centres de secundària. També, ha participat com a docent en un projecte educatiu anomenat STEM Education for Responsible citizenship in E…
Veure’n més
-
Bernat Muñoz
Graduat en Mestre d’Educació Primària amb menció en Educació Física i Màster d’Activitat Motriu i Educació (itinerari d’Intervenció Social) a la Universitat de Barcelona (UB). Ha treballat en diferents programes educatius que utilitzen el joc, l’activitat física i l’esport com a eines de transform…
Veure’n més
-
Esther Nadal
Tècnica de recerca de l'avaluació qualitativa dels programes de Suport Educatiu
Graduada en Magisteri d’Educació Infantil, Llicenciada en Psicopedagogia i Doctora en Psicologia de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Amb més de 15 anys d’experiència en el sector educatiu. Ha coordinat el programa d’acompanyament educatiu per a infants i joves de la Fundació Catalunya La…
Veure’n més
-
Sílvia Pons
Coordinadora d'implementació de Code Club
Coordinadora d'implementació de Code Club Llicenciada en Història i tinc un màster en Ciències de l'Antiguitat i l'Edat Mitjana i el Màster en formació de professorat de Secundària en l'àmbit de Ciències Socials. Ha exercit com a professora de secundària a l'INS Josep Pla de Barcelona i actualmen…
Veure’n més
-
Pep Prat
Impulsor del programa Lecxit
Diplomat en Magisteri d’Educació Física, graduat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i màster en Formació del Professorat. L'inici de la seva vida laboral va estar totalment vinculat amb la docència educativa: durant més de tres anys va fer substitucions en tots els nivells educatius, de…
Veure’n més
-
Diana Rodríguez
Tècnica d’implementació PENTABILITIES
Doctora en Ciències de la Terra (UB) amb una tesi de química orgànica amb aplicació mediambiental, Màster de Recursos minerals (especialitat geoquímica) (UB-UAB) i Màster de Formació del Professorat de Secundària amb especialització en Biologia i geologia (UNIR). Actualment compagina…
Veure’n més
-
Albada Santamaria
Tècnica de comunicació LECXIT (Suport Educatiu)
Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) amb experiència professional en el sector de la comunicació i les relacions públiques des de l'any 2010. Compta amb una àmplia trajectòria a la motxilla tant en agència de comunicació com en departaments de comunic…
Veure’n més
-
Mathias Schindler
Coordinació de dades del programa LECXIT (Suport Educatiu)
Màster en Ciència de Dades per la Barcelona School of Economics (BSE) i Llicenciat en Economia per la Universitat de Copenhaguen. Anteriorment ha treballat com a assistent de recerca a temps complet a la Fundació Rockwool a Copenhaguen. Els seus interessos inclouen la programació i els sistemes aut…
Veure’n més
-
Jordi Torres
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduat en Filosofia Política i Economia per la UPF-UAM-UC3M i Màster en Economia Pública per la Barcelona School of Economics.Els seus interessos engloben l'economia aplicada a l'educació, la microeconometria i l'ús de mètodes experimentals en la recerca d'aquests àmbits. Actualment treballa com As…
Veure’n més
-
Mariona Ureta
Tècnica d’acompanyament a centres, PENTABILITIES
Mestra d’educació primària en contextos d’alta complexitat, ha treballat com a tutora i especialista SIEI (suport intensiu a la educació inclusiva). Especialitzada en desenvolupament infantil, amb el centrè mèdic de desenvolupament infantil de Barcelona. S’ha format dos anys amb la fundació E…
Veure’n més
-
Núria Sala
Cap de projectes i gestió del coneixement de l’Aliança Educació 360
Graduada en Antropologia Social i Cultural i Màster en Antropologia i Etnografia per la Universitat de Barcelona. També ha cursat el màster en Models i estratègies d'acció social i educativa en la infància i l'adolescència a la Universitat Ramon Llull. Ha treballat com a consultora a D-CAS fent a…
Veure’n més