Fundació Bofill

Suport Educatiu

Acompanyament per accelerar oportunitats

Obert

“Suport educatiu. Acompanyament per Accelerar oportunitats” és un projecte d’avaluació d’impacte en tres grans àrees de l’aprenentatge: la comprensió lectora (programa LECXIT), les habilitats matemàtiques (programa MATH TUTORING) i les habilitats socioemocionals (programa PENTABILITIES). El projecte es va implementar el curs 2022-23 arribant a més d’11.500 alumnes en situació de vulnerabilitat.

Viure en condicions de vulnerabilitat compromet greument l’evolució acadèmica de l’alumnat. Els infants i joves de famílies de renda baixa tendeixen a presentar resultats acadèmics més baixos i són més propensos a abandonar prematurament els estudis.

L’èxit educatiu és un factor protector de l’exclusió social en infància i adolescència desafavorida. Els tres programes de Suport Educatiu són intervencions de màxim impacte, avalades per l’evidència, que reforcen la tasca dels i les docents.

La proposta de Suport Educatiu ha comptat amb la implicació de més de 230 centres educatius a Catalunya, Andalusia, Ceuta i Melilla proporcionant models d’aplicació fàcils i d’impacte comprovat. Suport Educatiu permet multiplicar les oportunitats d’èxit educatiu, reduir la inequitat i incorporar-se a la política pública construint models efectius i replicables.

El projecte de Suport Educatiu compta amb un procés de recerca i avaluació que permetrà validar els resultats obtinguts i contribuir a fomentar polítiques públiques que se centrin en resultats evidenciats científicament.

Els tres programes que formen part de Suport Educatiu són:

• LECXIT. Un programa de mentoria extraescolar individualitzada per a la millora de la comprensió lectora.
  • MATH TUTORING. Un programa de tutoria extraescolar d’enriquiment matemàtic en petits grups de 3 o 4 infants per tutor.
  • PENTABILITIES. Un programa per a fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat d’ESO a l’aula.

Consulta més informació, a www.suporteducatiu.org

Llegeix els articles relacionats

No t’ho perdis

Què és Suport Educatiu?

Suport Educatiu explicat en 1 minut

Primera trobada dels centres educatius Suport Educatiu

Què ha motivat als centres educatius a participar en el projecte de Suport Educatiu?

Suport Educatiu, un projecte desenvolupat en el marc d’una avaluació i una línia de recerca

Què és LECXIT? Lectura per a l'èxit educatiu

Com és una sessió de MATH TUTORING?

Com es una formació de PENTABILITIES?

Actes

Actes anteriors