8j8-imatge_noti.jpg

Nota de premsa: Els ajuntaments han de garantir 80 hores d’activitats educatives a l’alumnat vulnerable aquest estiu

· Els alumnes amb desavantatge educatiu participen menys en activitats d’estiu, i això es podria agreujar per la crisi de la Covid-19. Aquest estiu els municipis han de garantir que 300.000 infants en risc de pobresa tinguin accés a oportunitats educatives.

· Els alumnes amb desavantatge educatiu participen menys en activitats d’estiu, i això es podria agreujar per la crisi de la Covid-19. Aquest estiu els municipis han de garantir que 300.000 infants en risc de pobresa tinguin accés a oportunitats educatives.

· Cal invertir 500€ per infant per garantir 80h de programes d’estiu i reservar el 30% de places per infants i joves vulnerables (consulta el cost per municipi d’aquesta cobertura en el cas dels municipis de més de 10.000 habitants a la nota de premsa adjunta).

· És urgent ampliar terminis i agilitzar els tràmits de sol·licitud de beques, i programar activitats d’estiu municipal també a l’agost i la primera setmana de setembre.

· Crida perquè els Ajuntaments de Catalunya implementin 7 mesures concretes i efectives per abordar la crisi educativa aquest estiu.

Volem que aquest estiu a nivell municipal hi hagi més oportunitats educatives i més beques que mai, perquè més infants i adolescents hi accedeixin i especialment els més vulnerables.

La crisi del coronavirus ha significat un enorme daltabaix en totes les esferes personals i socials de tots els municipis de Catalunya. L’evidència científica apunta a que l’alumnat vulnerable té una pèrdua d’aprenentatges durant l’estiu equivalent a 2 o 3 mesos d’escolarització. Estudis recents apunten que aquesta reculada durant l’actual crisi educativa per la COVID-19 es pot arribar a doblar, arribant a implicar una pèrdua equivalent a 4 o 6 mesos d’escolarització.

Enguany a Catalunya més de 300.000 infants i adolescents es troben en risc de pobresa relativa i al mes de setembre portaran més de 6 mesos sense escola. Aquesta pèrdua d’aprenentatges provocarà fortes desigualtats entre els alumnes, que serà molt difícil d’abordar des del sistema educatiu, i que pot acabar marcant el futur educatiu de tota una generació (augment de l’abandonament escolar, escalada de problemes conductuals, increment de l’atur i pitjors indicadors de salut).

Per això, és imprescindible que aquest estiu hi hagi més oportunitats educatives a nivell municipal i més beques que mai perquè més infants i adolescents hi accedeixin i especialment els més vulnerables.

Els infants i adolescents més vulnerables participen molt menys que la resta dels programes d’estiu. Els que més necessiten aquestes activitats durant aquesta crisi pràcticament no hi participaran si no hi fem res. Els Ajuntaments han de liderar i invertir en programes educatius d’estiu per combatre aquesta bretxa de manera decisiva començant ja aquest estiu.

Hi haurà moltes limitacions de salut pública enguany per poder fer aquestes activitats d’estiu, però sabem quines són. Cal començar ja a preveure com reconfigurar aquestes activitats per garantir que es puguin fer.

Els Ajuntaments han de liderar i invertir en programes educatius d’estiu per combatre aquesta bretxa de manera decisiva començant ja aquest estiu.

Per a fer-ho possible, des de la Fundació Bofill fem una crida als ajuntaments perquè implementin 7 mesures concretes que es poden activar amb rapidesa i que ja funcionen en alguns municipis.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar