
Com promoure la lectura a les activitats d’estiu
- Pàgines 36
- Data 04/06/2025
- ISBN 979-13-990319-1-1
Com promoure la lectura a les activitats d'estiu és una guia que pretén proporcionar orientacions pràctiques i criteris pedagògics que ajudin a les entitats de lleure i altres organitzadors d'activitats d'estiu a incorporar la lectura de manera natural i significativa a les seves activitats d'estiu.
Pretén ser una eina útil i inspiradora per a professionals i equips educatius que, des del seu compromís amb els drets dels infants i el desenvolupament integral de la persona, busquen maneres d’enfortir la presència de la lectura en els espais de lleure.
Aquesta guia sorgeix en el marc de la col·laboració entre el programa LECXIT, de la Fundació Bofill, i la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCat), de la Taula del Tercer Sector Social, amb la voluntat de fer créixer el compromís col·lectiu entorn de la promoció de la lectura en el temps de vacances.
Aquesta guia s’adreça especialment a educadors i educadores, monitors i monitores, caps de cau, responsables de programes educatius d’estiu i entitats socials o culturals que treballen amb infants i adolescents durant les vacances d’estiu. També pot ser útil per a tècnics i tècniques municipals, responsables de programes d’intervenció comunitària i altres professionals de l’àmbit educatiu no formal que vulguin incorporar la dimensió lectora en les seves propostes.