"El món on ens agradaria viure"

Aquest informe recull el que pensen, saben i diuen els infants i els joves de Catalunya sobre el desenvolupament sostenible, les condicions de la pau i la diversitat cultural. L'objectiu és fer-ne arribar els resultats als ensenyants de tots els nivells, a les institucions educatives i a les famílies, acompanyats d'orientacions que serveixin per a la reflexió i la pràctica educativa. L'informe analitza els textos recollits en el programa L'escola al Fòrum a partir d'una mostra representativa de 572 aportacions de 36 centres (9 de privats i 27 de públics) de 23 comarques. De l'anàlisi dels escrits se'n desprenen algunes constants com ara un coneixement ampli de la realitat present, amb gran riquesa de matisos; una capacitat més gran per acumular informació que no pas per relacionar-la; i uns elogis de la diversitat que contrasten amb un cert dramatisme, malestar, incomprensió i fins i tot una certa desconfiança respecte de les persones que arriben de fora. Comprenen la dimensió d'abast mundial i de llarg recorregut dels problemes del món globalitzat on ens ha tocat viure, i consideren el diàleg com l'única forma possible de resoldre-ho tot. Tenen una capacitat limitada per imaginar nous escenaris i maneres de viure, i consideren els conflictes (condicions de la pau), els impactes (desenvolupament sostenible) i les diferències (diversitat cultural) cares d'una mateixa moneda que tendeixen a negar més que no pas a abordar en profunditat.

• Pàgines 154
  • Data 10/09/2008