733-qnc-informesegregacio-14-5-20_page-0001.jpg

Informe - Estat i evolució de la segregació escolar a Catalunya

La segregació escolar és un problema molt greu a Catalunya. Les dades disponibles mostren que hi ha un desequilibri significatiu en la composició a les escoles que comporta conseqüències perilloses per la cohesió social, la igualtat d’oportunitats i el desenvolupament del país.

  • Pàgines 37

La segregació escolar és un problema molt greu a Catalunya. Les dades disponibles mostren que hi ha un desequilibri significatiu en la composició a les escoles que comporta conseqüències perilloses per la cohesió social, la igualtat d’oportunitats i el desenvolupament del país.

Durant l’última dècada s’han publicat multitud d’estudis alertant sobre aquesta amenaça però encara no s’estan aplicant mesures suficientment contundents a nivell nacional i municipal per mitigar-la. L’absència d’una resposta efectiva per fer front a la segregació escolar és especialment preocupant en el context actual, amb un augment ingent de l’atur i la precarietat.

La COVID-19 ha provocat una greu crisi sanitària que ha desembocat en una crisi social i econòmica. 12 anys desprès de la crisi financera de 2008, el món s’enfronta a una nova emergència que podria ser més intensa que la seva predecessora. El futur és encara incert, però hi ha indicis que apunten que en un context de crisi com aquest la segregació escolar pot augmentar, especialment si els mecanismes d’escolarització equilibrada no són robustos.

Aquest document presenta:

  • Les darreres dades referents a la segregació escolar a nivell municipal a Catalunya i revisa la seva evolució i situació actual. Amb aquesta fotografia és possible dimensionar el problema i la seva gravetat per poder prendre decisions adequades.
  • Les apostes de política pública necessàries per reduir la segregació escolar, considerant les pautes d’evolució dels municipis i destacant els casos d’èxit en la reducció la segregació escolar.

PER SABER-NE MÉS

Per a més informació, pots consultar el dossier de premsa, la presentació de les mesures, i el vídeo de la roda de premsa.

Obrim L’Educació és un projecte de la Fundació Bofill nascut amb l’objectiu d’afrontar l’escenari educatiu davant la crisi de la Covid-19 i dissenyar solucions i estendre-les per fer créixer les oportunitats educatives en època de coronavirus.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar