La recerca sobre migracions a Catalunya 2003-2007

El projecte realitzat pel Grup de Recerca sobre Migracions s'emmarca dins del projecte Migracat coordinat per la Fundació Jaume Bofill. L'objectiu principal del projecte és crear una base de dades amb el conjunt de publicacions sobre migracions realitzades a Catalunya o sobre Catalunya durant el quinquenni 2003-2007. Aquesta recerca és la continuació de les bases de dades elaborades pel mateix grup de recerca per al període 1975-2003. La metodologia ha consistit en el buidatge exhaustiu dels informes i publicacions acadèmiques i en l'anàlisi de les principals tendències sobre les temàtiques analitzades. Hi hagut un augment considerable, tant relatiu com absolut, en el nombre de persones que es dediquen a la recerca sobre migracions i en el nombre de recerques publicades. La major producció ha comportat una major diversificació en els temes tractats i una consolidació de la recerca que apropa la producció científica sobre migracions a països amb major tradició en la recerca sobre processos migratoris.

• Pàgines 21
  • Data 10/02/2008