Presentació: La confiança de les famílies en el sistema educatiu
Presentació dels resultats de la primera edició de l’edubaròmetre de famílies
- Pàgines 18
- Data 11/04/2018
Presentació dels resultats de la primera edició de l’edubaròmetre de famílies
- Les famílies fan una valoració bona de l’educació dels seus fills, en la que no s’assenyalen aspectes clarament insatisfactoris o deficients. En general, la secundària és menys ben valorada.
- Famílies i docents comparteixen una visió força holística de l’educació, en la que competències com “saber conviure i valors”, “creativitat i esperit crític” o “motivació per aprendre” tenen una elevada importància, juntament amb “hàbits de treball i de l’esforç” i “formació acadèmica”.
- La “motivació per aprendre” és un dels objectius centrals que l’escola hauria d’assolir per totes les famílies i és dels que reben una menor valoració per part de les famílies.
- Les famílies perceben menys que els docents el canvi educatiu dels darrers anys que estan vivint els centres. I també el projecten menys cap el futur.
- Totes les famílies volen més innovació, igual que els docents. El desig de més innovació és majoritari a la comunitat educativa.
- Les famílies els fills de les quals van malament en els estudis tenen una mirada més crítica sobre l’escola. Les necessitats dels seus fills no es veuen ben cobertes per les escoles i valoren especialment malament l’atenció personalitzada, l’orientació i l’acompanyament. Són poc optimistes respecte del futur i creuen majoritàriament que seguirà igual.
- La “creativitat i l’esperit crític” és un valor emergent, especialment valuós per les famílies amb nivell d’estudis superiors. La millora del nivell formatiu de les famílies fa preveure un creixement de l’exigència en l’assoliment de les escoles en aquest objectiu.
- Les famílies acompanyen majoritàriament l’escolaritat dels seus fills amb pràctiques quotidianes que afavoreixen l’èxit escolar.
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts