aps_jornada_v2_0.jpg
15:00h - 19:30h

6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Aprenentatge Servei

CCCB Veure mapa

Com es concreta l’aprenentatge servei en els centres educatius i les entitats socials? Quines estratègies d’impuls i extensió s’estan desenvolupant en el nostre país? Per què l’aprenentatge servei és un model replicable i d’èxit en diferents àmbits i etapes educatives? Quins factors ho fan possible? Quines bones pràctiques són les més inspiradores i què podem aprendre d’elles? Quins reptes plantegen? Quins criteris són claus per la seva avaluació?

En aquesta 6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’APS pretenem augmentar el bagatge experiencial, relacional i de coneixement dels participants. A partir de la reflexió sobre aspectes del nostre context actual que incideixen i condicionen l’encaix educatiu i social; la presentació d’experiències educatives d’aprenentatge servei reeixides, i l’anàlisi i el debat sobre processos d’implementació i desenvolupament d’aquestes en el nostre territori. També volem facilitar l’intercanvi fluït entre persones i institucions que se senten identificades amb aquesta manera de pensar i enfocar l’educació, per nodrir i fer créixer la xarxa APS.

Comptarem amb la taula rodona “Com i per què consolidar l’aprenentatge servei al territori? Estratègies des de l’administració” amb la participació de les propostes del Servei Comunitari (Departament d’Ensenyament), les Entitats per la Justícia Global transformades del territori (Direcció de Justícia Global i Cooperació de l’Ajuntament de Barcelona), la xarxa i el territori (Diputació de Barcelona)  i casos d’èxit (Ajuntament de L’Hospitalet).

De la mà de Josep Maria Esquirol, professor de filosofia de la Universitat de Barcelona, tindrem una la mirada filosòfica al voltant de la comunitat, la formació i el reconeixement.

I també tindrem un espais d’anàlisis i millora qualitativa de bones pràctiques on esperem la vostra participació.

Abans de començar la jornada oberta per tothom, de 16 a 17h, podeu assistir a tres tallers formatius:

- Proposem serveis de qualitat a les escoles

- Creem espais de reflexió en els projectes

- Treballem per projectes amb servei a la comunitat

Les places d’aquests tallers seran limitades per poder treballar de manera pràctica. Aquest és un espai opcional.

Us esperem el dia 20 de gener a les 16 h al CCCB, no us ho perdeu!

La jornada es podrà seguir en directe per streaming a través del web de la Fundació Jaume Bofill, i també via Twitter @apscatalunya amb el hashtag #jornadaAPS.

Podeu consultar el programa complet aquí.

PROGRAMA DE LA JORNADA

16.00 h Tallers formatius, recursos i reflexions* ·

• Proposem servei amb sentit als centres educatius Laura Rubio, professora de la Facultat d’Educació (Universitat de Barcelona) ·
  • Creem espais de reflexió en els projectes Marta Ballvé, professora de l’Escola Mare de Déu dels Àngels (Barcelona).
  • Treballem per projectes amb servei a la comunitat Xus Martín, professora de la Facultat d’Educació (Universitat de Barcelona).

*Les places seran limitades per poder treballar en format taller i de manera pràctica. Aquest és un espai opcional.

17 h Presentació de la jornada a càrrec d’Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

17.20 h Taula Rodona “Com i per què consolidar l’aprenentatge servei al territori? Estratègies des de l’administració”

• Participen:  El Servei Comunitari, una política del Departament d’Ensenyament Gené Gordó, Subdirectora General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa
  • Les entitats per la justícia global transformadores del territori David Llistar, Director de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona
  • L’Hospitalet del Llobregat, l’impuls de l’ApS a l’Hospitalet com a estratègia de convivència, cohesió social i participació Jaume Graells, Regidor d’Educació de L’Hospitalet de Llobregat