lpm4_aula_logo_300px_7.jpg
22/01/2013
17:00h - 17:00h

Com podem maximitzar les oportunitats socials a través de l'educació superior i permanent ?

Palau Macaya Veure mapa

Dimarts 22 de gener de 2013, a les 18.00 h a l'EspaiCaixa Casa Macaya la Fundació Jaume Bofill va debatre sobre les preguntes següents:

L'educació encara ofereix bones oportunitats laborals i socials als catalans? Quines opcions educatives garanteixen millors trajectòries formatives i laborals? Què ofereixen els estudis superiors i la formació permanent? Com podem elevar el nivell de formació dels menys instruïts? Com garantirem que les noves taxes universitàries no generin desigualtats d'accés? Podem estendre la formació al llarg de la vida? Sabrem fer-ne partícipes les persones menys formades? Què cal canviar en el sistema educatiu per evitar que els nivells d'estudis bàsics i l'FP mitjana es converteixin en vies mortes? Com afavorir el retorn al sistema reglat? És realista pensar en un model d'acreditació de competències per donar valor a l'educació al llarg de la vida?

Van intervenir:

Xavier Martínez Celorrio, professor de sociologia de l'educació a la Universitat de Barcelona i investigador del CRIT.

Antoni Marín Saldo, sociòleg i estadístic i investigador del CRIT.

Tots dos són autors de l'informe Crisi, trajectòries socials i educació. Anàlisi longitudinal del PaD (2003-2009) que es presentarà a l'acte.

També van participar:

Carlos Obeso, professor d'ESADE i director de l'Institut d'Estudis Laborals (IEL).

Roser Bertran Coppini, secretària general de XARXA FP i directora de l'Àrea de Mobilitat i Relacions Internacionals de la Fundació BCN Formació Professional.

Dimarts 22 de gener de 2013, a les 18.00 h. EspaiCaixa Casa Macaya Passeig de Sant Joan, 108. Barcelona. Metro: Verdaguer. Bus: 15, 55, 19, 33, 34, 43, 44, 50, 51 i B24.

Entrada lliure. Cal confirmar l'assistència. L'acte va comptar amb el suport de l'Obra Social "la Caixa". Podeu seguir el debat en directe via: @FundacioBofill, #aulabofillFacebook

Crisi, trajectòries socials i educació. Anàlisi longitudinal del PaD (2003-2009). Anàlisi del període 2003-2009, un període històric i transcendental per la rotunditat dels canvis i transformacions, que combina la bonança econòmica amb els primers anys de recessió. Dels resultats impacta l'empobriment i la vulnerabilitat d'àmplies capes socials: entre el 2003 i el 2009, el 38% dels adults catalans s'ha desclassat o empobrit. Tal com demostraven anàlisis anteriors dels mateixos autors (vegeu la recerca Educació i mobilitat social a Catalunya, de la mateixa col·lecció Polítiques) l'educació es confirma com el principal factor neutralitzador del classisme d'origen i maximitzador d'oportunitats per a aquells que assoleixen nivells educatius terciaris o superiors.

Amb aquesta publicació ampliem la recerca continuada sobre educació i mobilitat social al nostre país, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).

Palau Macaya