

Catalunya té un repte pendent en l'aprofitament de la recerca per liderar el sistema educatiu i respondre als reptes vinculats amb l'educació. Per això, cal apostar per la recerca per millorar l'educació del país!
Professor de sociologia de l'educació a la Universitat de Barcelona i investigador del CRIT (Creativitat, Innovació i Transformació Urbana) de la Universitat de Barcelona. Des del juliol de 2018 és assessor de la Ministra d'Educació i Formació Professional, Isabel Celaá.
Involucrats a la iniciativa
Catalunya té un repte pendent en l'aprofitament de la recerca per liderar el sistema educatiu i respondre als reptes vinculats amb l'educació. Per això, cal apostar per la recerca per millorar l'educació del país!
Aquest projecte vol fer una contribució decisiva al desplegament d’una estratègia de recerca i innovació educativa a Catalunya, a partir de la construcció d’una agenda de propostes clau construïda a partir del treball de prospectiva internacional, l’anàlisi del ecosistema d’innovació educativa català i la implicació de amb la comunitat.
L'alta mobilitat social entre pares i fills del període 1955-2005 així com el paper clau de l'educació per afavorir el moviment de classes contrasta amb les dades 2003-2009, a on s'evidencia el fre a la mobilitat social, l'empobriment i la vulnerabilització.
El Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD) és una enquesta longitudinal que des del 2001 i fins el 2012 permet una mirada única sobre la realitat de Catalunya.
L'objectiu de la recerca és revisar el sistema de beques de suport a la formació o altres modalitats de finançament individual actual i explorar models provats amb èxit per proposar modalitats alternatives més ajustades a la necessitats actuals.
Crisi, trajectòries socials i educació és la tercera d'una línia de recerca continuada sobre educació i mobilitat social a Catalunya, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).
Educació i mobilitat social a Catalunya és la primera d'una línia de recerca sobre educació i mobilitat social a Catalunya, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).
Nova investigació amb les dades del Panel de Desigualtats a Catalunya (PaD) per respondre preguntes com: El nostre nivell educatiu afecta amb qui ens relacionem i de quines amistats ens envoltem? Podem establir relacions entre nivells educatius i cohesió social?
Contingut relacionat
Ha format part dels actes següents
Per què necessita el nostre país una política de beques per a la continuïtat educativa? Com ha de ser aquesta política, a qui ha d’anar adreçada i quant podria...
14/02/2024 09:00h - 14:00h
Hub Social. Carrer de Girona, 34. Barcelona.
Més informació
Durant la crisi econòmica es va reduir la despesa pública en educació, cosa que va empitjorar les condicions d’educabilitat i treball d’alumnes i docents. En un...
05/11/2018 08:00h - 13:00h
Més informació
Les mancances del sistema de beques llastren l'equitat d'accés als estudis? És un problema de quantitat o també de qualitat i rigidesa dels models que tenim? Com...
03/06/2015 16:30h - 18:30h
Palau Robert i En directe
Més informació
27/05/2015 09:00h - 10:00h
Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès
Més informació
Dimarts 22 de gener de 2013, a les 18.00 h a l'EspaiCaixa Casa Macaya la Fundació Jaume Bofill va debatre sobre les preguntes següents:
22/01/2013 17:00h - 17:00h
Palau Macaya
Més informació
17/01/2013 12:15h - 12:15h
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Més informació
Estigues informat