4zl-acte_ombres-de-colors_896x1200-1.png
08/02/2024
17:30h - 19:15h

Les ombres cobren vida! Com parlem amb els joves d'abandonament escolar?

Hub Social. Carrer de Girona, 34. Barcelona. Veure mapa

“Cris… Desperta!”

Així comença Ombres de colors, l'últim còmic d’Oriol Malet que explica i ens obre les portes a la diversitat i la transversalitat de perfils i causes que empenyen cada any milers de joves a deixar els estudis abans d'hora.

Sabem que, l’any 2022, Catalunya tenia una de les taxes d’abandonament escolar prematur més altes d’Europa, un 16,9%. Taxa que puja fins el 30% entre els joves amb menys recursos econòmics i educatius. És a dir, l’any 2022, uns 97.062 joves d’entre 18 i 25 anys havien abandonar prematurament el sistema educatiu.

Aquestes no són només xifres, son persones, son joves. Cadascun amb la seva història, amb la seva trajectòria, tots i totes abandonats per un sistema educatiu que no ha sabut donar resposta a les seves necessitats educatives. Però, com podem entendre millor quines són?

“Potser el que cal és tacte o empatia [...] és un privilegi empatitzar amb tu, Cris”, deia en Cesc Triquell, músic i autor del pròleg del còmic.

Amb Ombres de Colors, un còmic editat conjuntament per Comanegra i la Fundació Bofill, Malet posa al centre les històries i vivències dels joves que, més enllà de les dades, es veuen empesos a deixar els estudis abans d'hora. L'autor es va capbussar en estudis impulsats per la Fundació Bofill i en la realitat diària dels centres i docents, parlant directament amb desenes de joves «abandonadors» per així empatitzar ells i mostrar millor la situació en què es troben a l’hora de prendre decisions sobre la seva continuïtat educativa. Volem escoltar les seves veus, visibilitzar-les i entendre-les. I et convidem a que vinguis a fer-ho amb nosaltres.

El proper 8 de febrer, a les 17:30 h, viurem una experiència única al Hub Social. Conviurem amb els personatges del còmic i parlarem amb l’autor, els joves que van inspirar el còmic, una família que sap el que és lidiar amb la decisió de la seva filla d’abandonar els estudis, i un centre educatiu que coneix el dia a dia dels joves.

Comptarem amb una intervenció molt especial de Plàudite Teatre, i els seus joves actors i actrius!

Inscriu-te a la presentació d'Ombres de Colors al Hub Social, tots els assistents rebran una còpia del còmic! Si encara no l'has llegit, per començar a picar la curiositat pots descarregar-te aquí un tastet del còmic. A la jornada també compartirem idees i farem propostes per poder fer servir aquest còmic per parlar d’abandonament escolar amb els vostres fills i filles, alumnes i joves usuaris de les vostres entitats.

T'hi esperem!

Programa de l’acte:

17:30 h - 18 h: Benvinguda i experiència immersiva en el còmic Ombres de Colors. No te la perdis!

18 h - 18:30 h: Les Ombres cobren vida: Presentació i lectura teatralitzada del còmic Ombres de Colors

18:35 h - 19:05 h: Ombres i colors al voltant de l’abandonament escolar: Taula rodona sobre les experiències de l’abandonament escolar prematur. Comptarem amb l'autor (Oriol Malet), una família, un representant d’un centre educatiu, i un dels joves que van inspirar el còmic!

19:05 h - 19:15 h: Parlem d’abandonament escolar des de l’empatia: Com utilitzar el còmic per parlar de l’abandonament escolar amb els joves des de l’empatia? Amb la cooperativa +Educació.

Vols saber-ne més?

Les ombres cobren vida! Com parlem amb els joves d'abandonament escolar?
    Hub Social. Carrer de Girona, 34. Barcelona.