Cap un nou model d'escola a temps complet i educació compartida. Com podem utilitzar el temps en benefici dels estudiants? Es pot dissenyar un tipus de jornada escolar que s’adapti millor a les necessitats?
El debat sobre el temps escolar no és nou. Des de fa trenta anys molts països del nostre entorn han reformulat les seves jornades i calendaris escolars. La tendència de canvi més generalitzada ha estat reorganitzar i ampliar el temps d'estada de l'alumnat en els centres escolars, amb el doble objectiu de reduir les desigualtats educatives i assolir majors nivells d'èxit escolar i d'equitat, i alhora adaptar l'escola a la realitat social i familiar actual.
L'escola a temps complet no es tracta només d'ampliar el temps que l'alumnat dedica a les activitats lectives sinó de concebre l'espai escolar des d'una perspectiva holística, integrant el temps lectiu i no lectiu, buscant la implicació de l'entorn socioeducatiu de l'escola, i desenvolupant noves pràctiques en el marc de la societat de la informació i la cultura digital.
És l'escola a temps complet una experiència d'innovació propera a les necessitats educatives i socials d'avui? Quins haurien de ser els seus pilars? Com podem utilitzar el temps en benefici dels estudiants? Es pot dissenyar un tipus de jornada escolar que s'adapti millor a les necessitats particulars dels infants i adolescents? Com integrem temps lectiu i no lectiu? Quin hauria de ser el paper del món local?
Aquest debat proposa superar la confrontació entre la jornada partida i la jornada contínua per apostar per un model d'escola a temps complet que ofereixi l'oportunitat de reduir les desigualtats educatives i, alhora, introdueixi noves pràctiques i noves maneres d'entendre i organitzar l'escola i l'educació de manera compartida.
A l'Aula es presentarà l'Informe Breu Escoles a temps complerts.
Intervindran:
- Elena Sintes, sociòloga i autora de l'Informe Breu
- Meritxell Ruiz, directora General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa.
- Jaume Aguilar, president de la Federació de Moviments de renovació pedagògica.
- Albert Solé, cap de l'àrea de Serveis a les persones de l'Ajuntament de Granollers.
Moderarà: Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.
Accés lliure i gratuït.
Si vols asistir de forma presencial, et pots inscriure aquí: Inscripció presencial; i si vols seguir-ho en directe et pots inscriure aquí: Inscripció per streaming (retransmissió en línia de l'acte).
El debat es podrà seguir per streaming a través d'aquesta web, i també per twitter @FundacioBofill i amb el hastag #aulabofill.
Us hi esperem!