lpm4_aula_logo_300px_5.jpg
02/07/2013
16:30h - 16:30h

Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?

Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa' Veure mapa

És una evidència que la implicació de pares i mares a l'escola té efectes positius en els resultats acadèmics dels fills i filles però, aquesta implicació té altres valors que transcendeixin aquest espai estrictament familiar? Té impacte en la comunitat educativa? I encara més, té pes específic en el sistema educatiu? Té prou potencial per contribuir a la millora de l'escola?

El projecte "Famílies amb veu" fa un primer avanç de resultats que constata que les AMPA com a model d'associacionisme de familiars d'alumnes instaurat amb la democràcia, lluny d'estar esgotat, és vigent i gaudeix de salut. Bona part dels serveis complementaris a l'escolaritat que s'ofereixen a l'alumnat i les seves famílies els gestionen les AMPA garantint la igualtat d'oportunitats. A més, les dades mostren el potencial de les AMPA i la seva voluntat d'incrementar el seu espai en la presa de decisions i en la gestió del sistema.

Van intervenir:

Marta Comas, directora del projecte "Famílies amb veu" de la Fundació Jaume Bofill,

Àlex Castillo, president de la Federació d'Associacions de Mares i pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC),

Mercè Rey, presidenta de la Confederació Cristiana d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya (CCAPAC), i

Lluís Pallejà, representant de l'Assemblea Reusenca d'AMPA (ARA Reus).

Moderava Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

L'acte va tenir lloc al Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa" (passeig de Sant Joan, 108. Barcelona)

Accés lliure i gratuït. Només calia confirmar l'assistència.

El debat es va poder seguir en directe per videostreaming i també via Twitter @FundacioBofill i @familiesambveu, amb el hashtag #aulabofill.

Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'