Dimarts 5 de febrer de 2013 a les 18.00 h a l'Aula 1 del CCCB (c. Montalegre, 5) la Fundació Jaume Bofill va convidar a debatre sobre aquest tema:
Quins països són referents a l'hora de recolzar un enfocament de polítiques educatives basades en evidències i per què? Quines són les tendències i propostes polítiques basades en evidències a Catalunya per potenciar l'èxit escolar? Quines polítiques educatives podrien millorar els resultats educatius? Per què cal dissenyar i implementar polítiques educatives basades en evidències? És possible fer-ho sempre i en tots els contextos? Els resultats de la recerca cobreixen tots els àmbits de la política educativa? Quins instruments de mesura calen per dissenyar polítiques basades en evidències? Com es poden avaluar simultàniament programes, productes, pràctiques i polítiques educatives?
Van intervenir:
Francesc Pedró, director del Departament de Polítiques Educatives i de Desenvolupament pel Professorat a la UNESCO.
També van participar:
Ramon Plandiura, advocat especialitzat en legislació educativa, i
Miquel Martínez, catedràtic de teoria de l'educació de la Universitat de Barcelona i codirector de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011.
L'acte va tenir lloc a l'Aula 1 del CCCB. Carrer Montalegre, 5 de Barcelona. Accés lliure. Calia confirmar l'assistència. El debat es va poder seguir en directe via: @FundacioBofill, #aulabofill i Facebook
L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011 constitueix una anàlisi acurada, àmplia i rigorosa de l'educació al nostre país. En el marc de l'actual conjuntura econòmica i social, en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del nostre model de benestar social, aquest anuari d'educació situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats en el centre del debat.