Guillermo Montt
Autor
Guillermo Montt és analista a la Direcció d'Educació de l'OCDE i coordinador de l’informe Grade Expectations. How Marks and Education Policies Shape Students’ Ambitions (OCDE, 2012).
Veure’n més
Presentació internacional de l'informe de l'OCDE "Expectatives acadèmiques: de quina manera les notes i les polítiques educatives determinen els objectius dels alumnes"
Dilluns 3 de desembre de 2012 a les 18.00 h, la Fundació Jaume Bofill va fer al Cercle d'Economia de Barcelona (Provença, 298) la presentació internacional de l'informe de l'OCDE Expectatives acadèmiques: de quina manera les notes i les polítiques educatives determinen els objectius dels alumnes.
Per què de les noies es tenen més bones expectatives que dels nois? Per què amb el mateix rendiment escolar el nivell socioeconòmic acaba determinant les expectatives de l'alumnat? Què pot fer el professorat per utilitzar les notes de forma efectiva? Com incideixen les expectatives del professorat en l'èxit o el fracàs escolar? En quina mesura aquestes expectatives determinen les trajectòries educatives de l'alumnat? És important assegurar-se que les expectatives formulades pels estudiants són realistes? Els alumnes que esperen obtenir un títol universitari mostren un rendiment significativament millor en matemàtiques o lectura? En molts països les expectatives d'acabar una carrera universitària es corresponen amb el rendiment dels alumnes? Què es pot fer des del sistema escolar?
Van intervenir:
Guillermo Montt, analista de polítiques educatives al Directorat d'Educació de l'OCDE i coordinador de l'informe que es presenta: Expectatives acadèmiques: de quina manera les notes i les polítiques educatives determinen els objectius dels alumnes.
Aina Tarabini, professora de sociologia de l'educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Joan Mateo Andrés, president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu.
Els experts van identificar quines de les polítiques educatives de les que recomana l'OCDE per millorar les expectatives d'èxit de l'alumnat són d'interès per a Catalunya i de quina manera podrien aplicar-se actualment. També quines pràctiques de qualificació són més eficaces a l'escola i quines milloren les competències i les oportunitats d'èxit al llarg de la vida.
Acte gratuït i obert a tothom. Per assistir-hi només calia inscriure's.
Es va poder seguir el debat en directe via: @FundacioBofill, #perspectivesbofill, Facebook i Streaming.
Perspectives internacionals d'educació: Com millorar les expectatives d'èxit de l'alumnat?
a
Cercle d'Economia de Barcelona
Equip implicat